با حضور فرماندار شهرستان صومعه سرا:

افتتاح نمایشگاه آثار میرزا کوچک و اسناد دوران نهضت جنگل در صومعه سرا

آثار باقی مانده از نهضت جنگل، مکاتبات و مستندات آن دوران و همچنین کتب مربوط به میرزا کوچک خان در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه آثار میرزاکوچک و اسناد دوران نهضت جنگل صبح امروز با حضور علی فتح اللهی فرماندار شهرستان صومعه سرا در سالن نمایشگاهی عباسیه کهن اداره ارشاد صومعه سرا افتتاح شد.

آثار باقی مانده از نهضت جنگل، مکاتبات و مستندات آن دوران و همچنین کتب مربوط به میرزا کوچک خان در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شد.

منیره السادات باقری کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا در همین زمینه گفت: نمایشگاه اسناد و آثار و کتاب نهضت جنگل روز با همکاری مهران اشراقی هنرمند و مجموعه دار اسناد میرزا در استان گیلان افتتاح شده است.

باقری بیان اینکه در این نمایشگاه ٣٠٠اثر از اسناد و آثار نهضت جنگل در قالب تعدادی زیاد قاب و تابلو در معرض نمایش علاقمندان گذاشته شده است، افزود: در این نمایشگاه چکیده ای از راهبردهای نظمیه رشت ، تمبر ، روزنامه های دوران نهضت جنگل ، ادوات جنگی زمان نهضت جنگل و … به نمایش گذاشته شده است.

این کارشناس فرهنگی اشاره کرد: برای بار چهارم این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزار گردیده آنهم در نودو هفتمین سالگرد شهادت میرزا یونس، اسناد زمان نهضت جنگ، کارت پستال های تصویردار آن دوران و راپرت های نظمیه رشت، تلگراف ها، پاکت نامه های سانسور شده، روزنامه های جنگل، برای بازدید کنندگان محترم و علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

Share