در دیدار استاندار گیلان با اعضای شورای فرماندهی سپاه قدس گیلان مطرح شد:

افتتاح رسمی قطار و چندین پروژه عام‌المنفعه در ۴۰ سالگی انقلاب در گیلان

استاندار گیلان در نشست مشترک با اعضای شورای فرماندهی سپاه قدس گیلان به مناسبت آغاز هفته بسیج از افتتاح رسمی قطار رشت توسط رئیس‌جمهور و بهره‌برداری چندین پروژه عام‌المنفعه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در دیدار با فرمانده سپاه قدس گیلان و شورای فرماندهی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: تلاش‌های ارزنده بسیج در راستای اعتلای کشور شایسته تقدیر و تشکر است.

وی ورود نخستین قطار در گیلان به هفته وحدت و‌ بسیج را مبارک برشمرد و افزود: پروژه قطار گیلان طی دوماه آینده با تکمیل بخش‌های مختلف آغاز می شود.

سالاری از انتصاب نخستین مدیرکل راه‌آهن گیلان خبر داد و گفت: این اداره کل با معرفی مدیر، به صورت موقت در اداره کل راهداری و یا شهرسازی مستقر می شود و در جهت تحویل بخش‌های تکمیلی راه‌آهن تلاش می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به فروش بلیط قطار در اوایل بهمن‌ماه امسال بیان کرد: افتتاح رسمی این پروژه توسط رئیس‌جمهور صورت می گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به‌ضرورت اتصال راه‌آهن به بندر آستارا بیان کرد: در تلاشیم با سفر ریس جمهور به گیلان طی دو ماه آینده عملیات اجرایی پیوستن آستارا به شبکه ریلی کشور عملیاتی شود.

سالاری بر ضرورت تعجیل در افتتاح پروژه‌های عمرانی و بهداشتی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب تأکید کرد و گفت: علاوه بر راه‌آهن سه بیمارستان در تالش، لاهیجان و لنگرود به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تکمیل آزاد راه رشت قزوین را از دیگر پروژه‌های اولویت دار گیلان برشمرد و افزود: ۱۰ کیلومتر از این آزادراه باقی‌مانده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش سپاه و بسیج در ایجاد امنیت پایدار گفت: برقراری امنیت در ایران اسلامی به همت سپاه، بسیج و دیگر نیروهای مردمی و مسلح رضایت عمومی و رفاه اجتماعی را محقق کرده که این مهم به دیگر جوامع اسلامی نیز تسری یافته است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در دفاع مقدس افزود: در تمامی عرصه ها و صحنه های تاریخ ساز کشور حضور مردمی حد اکثری، به‌موقع و‌ به‌اندازه بوده، لذا برای حفظ این میراث ارزشمند علاوه بر دستگاه های اجرایی، از توان بسیج برای حل مشکلات مردم استفاده کرد

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با اشاره به عظمت بسیج در نزد ملت ایران اظهار کرد: ملت ایران در طول تاریخ و در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که بسیجی هستند و بی منت برای عظمت و اقتدار نظام اسلامی فعالیت می‌کنند.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه استاندار گیلان در اخلاق و عمل فردی مکتبی و بسیجی است، افزود: استاندار گیلان خود از خانواده شهدا بوده که با اهدای یک شهید ارادت خود را به‌نظام و انقلاب نشان داده اند.

وی از تکمیل پروژه محل اسکان گیلانیان در اهواز خبر داد و‌ گفت: پروژه اسکان زائران راهیان نور تقریباً نهایی شده و هم اکنون در حال کاشت ۴۰۰ نخل در اهواز هستیم که طی سه سال آینده به بار می نشیند.

فرمانده سپاه قدس گیلان بر ضرورت اتحاد همه‌جانبه در بین نیروهای انقلاب تأکید کرد و گفت: دشمن پیوسته در تلاش است تا تخم نفاق در بین کارگزاران نظام اما نیروهای انقلاب باید با پیروی فرامین مقام معظم رهبری از پیچ‌های متلاطم عبور کنند.

Share