نیکفر تهدید کرد:

استیضاح وزیر بهداشت به دلیل ابلاغ غیرقانونی پزشکان تمام وقت گیلان در مراکز خصوصی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ غیرقانونی پزشکان تمام وقت گیلان در مراکز خصوصی توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در صورت عدم لغو ابلاغ توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ذبیح نیکفر در گفت‌وگو با  فارس با تأکید بر ضرورت ارتقای کیفی خدمات درمان در مراکز درمانی دولتی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مردم استان جهت ویزیت و درمان به دلیل شرایط ضعیف اقتصادی به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند و ضروری است که دانشگاه علوم پزشکی به ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی دولتی حساس بوده و دائماً در راستای ارتقای آن بکوشد.

وی با بیان اینکه اقدام اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صدور مجوز به پزشکان متخصص دوره تعهد ضریب کا جهت فعالیت در بخش خصوصی قطعاً اشتباه و به ضرر مردم و دانشگاه است بیان کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های درمانی در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی توسط پزشکان جوان و تمام‌وقت انجام می‌شود و حضور این متخصصان در بخش خصوصی قطعاً در ارائه خدمات درمانی در بخش دولتی خلل وارد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات معوقه پزشکان تمام‌وقت نمی‌تواند دلیل موجه و معقولی جهت اقدام مشکوک و غیرقابل‌باور دانشگاه علوم پزشکی باشد گفت: مسئولان این دانشگاه به‌جای حل مسئله و پرداخت به‌موقع مطالبات پزشکان تمام‌وقت و رفع مشکلات این قشر زحمتکش، صورت‌مسئله را حذف کرده که این اقدام از سویی مردم گیلان را دچار سردرگمی و بلاتکلیفی و از سویی دیگر دانشگاه را با کاهش چشمگیر درآمد روبرو خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه اقدام غیرقانونی و نامعقول دانشگاه علوم پزشکی باید در اسرع وقت اصلاح شود تصریح کرد: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی به جد می‌خواهیم که در اولین فرصت ابلاغ غیرقانونی به‌کارگیری پزشکان تمام‌وقت در مراکز خصوصی را لغو و در غیر این صورت وزیر بهداشت باید در قبال مردم پاسخگو باشد.

نیکفر با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های حضور نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دفاع از حقوق ملت و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است افزود: اقدام اخیر دانشگاه علوم پزشکی، اقشار ضعیف گیلان را دچار مشکل می‌کند، لذا باید در اولین فرصت رویکرد دانشگاه اصلاح شود.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از سفر دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در آینده نزدیک به لاهیجان و سیاهکل خبر داد و گفت: امیدواریم سفر دکتر شهریاری به این شهرستان‌ها، برکات و نتایج خوبی را برای این استان و شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل به دنبال داشته باشد.

Share