در دیدار رئیس اداره ثبت احوال فومن با فرماندار این شهرستان مطرح شد:

از معرفی پیرترین و جوان‌ترین شهرستان استان گیلان تا حضور میدانی در قبرستانهای شهرستان فومن

به مناسبت هفته ثبت احوال، رئیس و جمعی از پرسنل ثبت احوال شهرستان فومن با نماینده عالی دولت در این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان فومن در این نشست با بیان اینکه آمار، مبنای برنامه ریزی است، اظهار کرد: اگرچه طی سالیان اخیر با الکترونیکی شدن بسیاری از امور در کشور ما همگام با تکنولوژی شاهد خدمت رسانی بهتری هستیم اما ثبت احوال دوره سختی را پشت سر گذاشته است تا به امروز برسد.

 وی با اشاره به دریافت کارت هوشمند ملی توسط ۸۳ درصد از افراد واجد شرایط در شهرستان فومن، گفت: نیاز است برنامه ریزی دقیق و منسجمی برای ۱۷درصد باقیمانده انجام پذیرد.

 قاسم نژاد با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات صورت گرفته در ثبت احوال اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی از جمله خود فرمانداری به آمارهای ثبت شده توسط ثبت احوال جهت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌ نیاز مبرمی دارند.

قربانی، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فومن در این جلسه با بیان اینکه شهرستان فومن در زمینه صدور کارت ملی هوشمند در سطح استان پیشتاز است، با اشاره به تاریخچه تاسیس این سازمان اظهار کرد: اولین شناسنامه در سال ۱۲۹۷ صادر شد.

 وی با بیان اینکه ثبت احوال در گیلان در سال ۱۳۰۴ ایجاد شد، اظهار کرد: شهرستان فومن بعد از رشت دومین منطقه ای بود که در سال ۱۳۰۶ صاحب اداره ثبت احوال شد.

 قربانی درباره آخرین وضعیت جمعیتی این شهرستان اظهار کرد: فومن دارای ۹۱ هزار و ۷۲۲ نفر جمعیت است که ۸۰ هزار و ۱۱۲ نفر در بخش مرکزی و ۱۱ هزار و ۶۱۰ نفر در بخش سردار جنگل زندگی می‌کنند.

رئیس اداره ثبت احوال فومن گفت: ۶۷ درصد جمعیت شهرستان شهری و ۳۳ درصد روستایی هستند و ده درصد جمعیت نیز بالای ۶۵ سال سن دارند.

 قربانی املش را پیرترین و تالش را جوان ترین شهرستان استان گیلان نام برد و گفت: فومن در جایگاه هشتم قرار دارد.

رئیس ثبت احوال شهرستان فومن همچنین از ابطال شناسنامه‌های تمام افراد متوفی در سطح شهرستان خبرداد و گفت: برای جلوگیری از سواستفاده در زمان انتخابات با حضور میدانی در قبرستانهای شهرستان اسامی تمام فوت شدگان ثبت شده است.

Share