در نمایشگاه نقاشی «هبوط»

از تابلوی نقاشی میرزا کوچک جنگلی، رونمایی شد+ تصاویر

در افتتاحیه‌ی نمایشگاه نقاشی با عنوان «هبوط» که ۱۳ اثر نقاشی اکریلیک در حوزه‌ی هنرهای معاصر را در خود جای داده است، از نقاشی میرزا کوچک جنگلی پرده‌برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل مهر، نمایشگاه نقاشی با عنوان «هبوط» از مجموعه نقاشی‌های محمدرضا برزگر عصر روز جمعه ۹ آذر ماه در گالری الهی رشت افتتاح شد.

محمدرضا برزگر، کارشناس ارشد گرافیک و مدرس رشته‌ی گرافیک و نقاشی در مراکز آموزش عالی و آموزشگاه‌های آزاد هنری، برگزاری بیش از ده نمایشگاه گرافیک و نقاشی را در رشت، تهران و سایر شهرها، در کارنامه‌ی هنری خود دارد‌.

در افتتاحیه‌ی این نمایشگاه که ۱۳ اثر نقاشی اکریلیک در حوزه‌ی هنرهای معاصر را در خود جای داده است، از نقاشی میرزا کوچک جنگلی پرده‌برداری شد.

محمدرضا برزگر، نقاش این آثار، بهانه‌ی برگزاری این نمایشگاه را رونمایی از تابلوی نقاشی میرزاکوچک جنگلی و تقارن این روزها با سالگرد شهادت این قهرمان ملی عنوان نموده و افزود: علاقه و ارادت قلبی من به میرزا، انگیزه‌ی آفرینش این تابلو و رونمایی‌اش در این هفته است و این تابلو پس از اتمام این نمایشگاه به عنوان هدیه‌ای معنوی برای مردم گیلان به خانه‌ی میرزا کوچک اهدا خواهد شد.

استاد احمد مستشاری، مدرس نقاشی دانشگاه گیلان از بازدیدکنندگان این نمایشگاه، با بیان آن‌که نقاشی‌های محمدرضا برزگر، به دور از آرمان گرایی و یا بیان صرف احساس، مخاطب را در متن یک رخداد قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: همزیستی عناصر ناهمگون و متناقض در آثار، با سمت دهی نظام زیباشناختی مخاطب، آن‌را در موقعیتی موازی و همسو با نقاش قرار می‌دهد. در این بین تسلط بسیار خوب، بر مواد و مصالح کار و شناخت چند وجهی نقاش از تحولات هنر معاصر، توفیق او را در بیان بی پروا و جسورانه دو چندان کرده است.

استاد عیسا چولاندی، مدرس نقاشی دانشگاه گیلان نیز با اشاره به این که رضا برزگر بیش از آن که یک نقاش فرم گرا باشد، نقاشی معناگراست، گفت: محتوای آثار این هنرمند ریشه در باورها و اندیشه هایی دارد که سال‌هاست در جامعه‌ی ایرانی با نگاهی جهان‌شمول زیست کرده است. از این‌رو بهره‌گیری از فرم و رنگ تا ته‌مایه هایی از گرافیک، همسو با نمادها و نشانه‌هایی که در هر اثر تنیده شده‌اند، معانی گوناگونی را در خود پرورانده‌اند تا نه تنها با رویدادهای هنری زمانه‌شان همپا شوند، بلکه زمینه ای فراهم آورند تا مخاطب بتواند خوانش‌های گوناگونی را هم‌راستا با آموزه‌ها و باورهایش به دست آورد.

استاد حسین مرکزی استاد دانشگاه علمی کاربردی هنر کرج نیز با بیان آن‌که هنر یکی از عوامل فرهنگ‌ساز در هر جامعه‌ای ست گفت: امید است همه‌ی اقشار مردم از نمایشگاه های هنری استقبال نمایند، چرا که این حرکت‌ها باعث تغییر و توسعه‌ی فرهنگی خواهد شد. وی محمدرضا برزگر را هنرمندی دغدغه‌مند درحوزه‌ی هنر دانست که سال‌هاست در راستای زبان بصری خود که همانا فرم و ساختار است، تلاش می‌کند.

گفتنی است، این نمایشگاه نقاشی، از ۹ تا ۱۵ آذرماه، ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نگارخانه‌ی الهی در خیابان تختی، کوچه‌ی قربانی، پذیرای علاقمندان است.

Share