یک نماینده مجلس مطرح کرد:

احتمال خروج وزیر علوم از کابینه قوی است | استیضاح ظریف کاملاً سیاسی است

یک نماینده مجلس گفت: استیضاح ظریف کاملاً سیاسی است و مجلس با استیضاح ظریف موافق نیست. پیام‌های زیادی در خصوص cft به نمایندگان ارسال شد اما مگر مجلس به آن‌ها اعتنایی کرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتمادآنلاین، پروانه سلحشوری نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح استیضاح غلامی وزیر علوم، گفت: وزیر علوم بد عمل کرده و با دانشجویان برخورد نامناسبی داشته است.

توافق غیراصولی اصلاح‌طلب‌ها و پایداریچی‌ها بر سر وزارت غلامی، خود را نشان داد

او ادامه داد: در همان زمان که غلامی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد من در مطلبی با عنوان “از زاهدی تا صادقی” نوشتم که از اصلاح‌طلب‌ترین‌های طیف ما تا پایداریچی‌های تند بر وزارت غلامی توافق کرده‌اند، در حال حاضر است که این توافق غیراصولی که انجام‌شده بود، خود را نشان می‌دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه غلامی ازنظر بعد سیاسی، دانشگاه‌ها را نتوانسته به‌خوبی مدیریت کند، تاکید کرد: جریان‌های تندروی اصولگرا خواستار برخورد با دانشجو هستند. آن‌ها نمی‌پسندند که سمیناری با عنوان “من بهشتی هستم” برگزار شود. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند فضای بازی در دانشگاه‌ها ایجاد شود و سیاست در دانشگاه‌ها پررنگ باشد. بنابراین وزیر علوم نتوانسته این حوزه را به‌خوبی مدیریت کند.

آیا وزارت علوم کنترلی بر دانشگاه آزاد ندارد؟

سلحشوری به انتقادات وارده از بعد علمی به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: فجایع بسیاری از بعد علمی در دانشگاه آزاد رخ می‌دهد اما چه کسی باید جلوی آن را بگیرد. برخی دانشجویان در دانشگاه آزاد قبول‌شده‌اند اما جای آن‌ها فرد دیگری در دانشگاه نشسته است. آیا وزارت علوم کنترلی بر دانشگاه آزاد ندارد و نمی‌تواند اقدامی انجام دهد؟

او ادامه داد: ما می‌دانیم که متأسفانه شرایط کشور حاد است و اداره کردن وزارتخانه‌ای مانند وزارت علوم سخت و سنگین است اما این را هم می‌دانیم که این وزارتخانه باید به هر جهت اداره شود و می‌دانیم که خوب اداره نمی‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر علوم اگر پایش به مجلس برسد بحث استیضاحش جدی است و امکان افتادنش از کابینه وجود دارد.

استیضاح ظریف کاملاً سیاسی است

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پیگیری طرح استیضاح ظریف از سوی تندروهای مجلس، تاکید کرد: استیضاح ظریف کاملاً سیاسی است و مجلس با استیضاح ظریف موافق نیست. پیام‌های زیادی در خصوص cft به نمایندگان ارسال شد اما مگر مجلس به آن‌ها اعتنایی کرد؟

سلحشوری گفت: ظریف اعتبار ایران است. او از وزرای خوب آقای روحانی و هر رئیس‌جمهوری می‌تواند باشد. در حال حاضر آقای ظریف یک‌تنه در مقابل تمامی حملاتی که به کشور می‌شود ایستاده است اما بجای اینکه از او حمایت کنیم چنین اقداماتی می‌کنند.

او با اشاره به بهانه استیضاح‌کنندگان ظریف، گفت: مگر آقای ظریف در مورد پول‌شویی دروغ گفتند؟ مگر تیتر تسنیم این نبود که ایران در پول‌شویی در دنیا اول است پس چرا اگر وزیری این حرف را به گفته تسنیم گفته باید وزیر را استیضاح کرد؟

Share