خاتمی در نماز جمعه تهران:

آرزوی آزاد کردن مشروب و حجاب را به گور می‌برید|”ترامپ” انسانی بی‌هویت و بی‌شخصیت است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه یک روزنامه وابسته به بیت المال نوشته خرید و فروش شراب باید آزاد شود، از عدم برخورد هیئت نظارت بر مطبوعات با این روزنامه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت:  همانگونه که در عرصه شیعه و سنی ما از وحدت دَم می‌زنیم در عرصه داخلی نیز به شدت نیاز به وحدت زیر پرچم ولایت‌فقیه داریم.

وی با بیان اینکه  وحدت با شعار شکل نمی‌گیرد، بلکه با تحمل و سعه‌صدر و برخورد منطقی و استدلالی و خوش‌گمانی نسبت به یکدیگر می‌گیرد، اظهار داشت: شیعه و سنی باید با تکیه بر مشترکات خود در مقابل دشمنان اسلام بایستند؛ وحدت یعنی جهان اسلام مشت محکمی بر دهان آمریکا بزند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد: بسیج، فرهنگ آمادگی در دفاع از دین و ارزش‌هاست؛ این فرهنگ، عامل پیروزی خواهد بود.

آیت‌الله خاتمی، جمهوری اسلامی را دارای سه عنصر اصلی اسلام، جمهوریت و ولایت‌فقیه دانست و اظهار داشت: در اصل ۱۷۷ قانون اساسی تأکید شده که این سه عنصر تا ابد قابل تغییر نیست؛ کسی که از این عناصر عبور کند، از نظام عبور کرده است، مردم مراقب باشید که انحراف ذره‌ذره شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدارک‌کننده فرهنگ بسیجی است؛ این فرهنگ در عراق جواب داد و موصل را از شر داعشی‌ها نجات داد، در لبنان، سوریه و یمن نیز فرهنگ بسیجی جواب داده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان اخیر دونالد ترامپ که ملت ایران را تروریست قلمداد کرده بود، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی توهین‌آمیز ملت ایران را ملتی تروریست نامیده است، ملت ایران، آمریکا را در جهان تحقیر می‌کند و خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این مردم به اسلام رأی دادند و برای دفاع از اسلام، تا آخرین نفس و قطره خون خود مقاومت می‌کنند، من امروز جریانی را می‌بینم که می‌خواهد اسلام‌زدایی را در کشور تئوریزه کند.

وی تأکید کرد: در یکی از روزنامه‌ها که از بودجه بیت‌المال تغذیه می‌کند، آمده که شراب‌های قلابی بلای جان مردم شده، به همین دلیل باید خرید و فروش شراب، آزاد شود، بنده به هیئت نظارت بر مطبوعات می‌گویم که شما باید رصد و برخورد کنید، نه اینکه من در خطبه‌ها بگویم؛ امروز می‌گویند شراب را آزاد کنید و فردا می‌گویند بی‌حجابی را آزاد کنید، حتما بعدها هم می‌گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید، در حالی که این آرزو را به گور می‌برند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مردم از گرانی‌های افسارگسیخته رنج می‌برند، تصریح کرد: چرا باید برخی کالاها که ربطی به خارج کشور و تحریم‌ها ندارد، ۳ برابر و یا حتی۱۰ برابر شود؟

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: برای حل مسائل و مشکلات کشور نیازمند مدیریت جهادی هستیم، البته  از کارها و اقداماتی که صورت می‌گیرد، تشکر می‌کنیم، اما باید بر کارها نظارت شود، مسئولان نظارتی باید جلوی این گرانی‌های خودساخته را بگیرند و با فرهنگ ما می‌توانیم و توکل بر خدا، مشکلات مردم را حل کنند.

وی به افول آمریکا در عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره کرد و تصریح کرد: امروز نظامی‌های آمریکایی خسته و بی‌انگیزه هستند، آنها در عرصه اقتصادی ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد و این به معنی ورشکستگی آمریکاست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، “ترامپ” را انسانی بی‌هویت و بی‌شخصیت قلمداد کرد و گفت: او می‌خواهد ملت بزرگ ایران را تحقیر کند، در حالی که ملت ایران، آمریکا را در دنیا تحقیر کرده و همچنان تحقیر خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی همچنین به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این مهمان پررو، فضولی‌هایی کرده که نباید به وی اجازه داده می‌شد، آنها به فکر برجام نبودند، بلکه آمده بودند تا جاسوس‌شان را آزاد کنند.

وی اضافه کرد: وزیر خارجه انگلیس گفته است که عربستان متحد ما در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که متحد آدم‌های منفور و روسیاه نباشد، همان بهتر که شما متحد عربستان وحشی، جلاد و آدمکش باشید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان وزیر خارجه انگلیس در سفرش به تهران که گفته بود “بریتانیا قدرت کوچکی در خاورمیانه نیست”، افزود: آن سبو بکشست و آن پیمانه ریخت، زیرا از روزی که از دیروزِ دور ایران که میرزای شیرازی فتوای تنباکو را صادر کرد، انگلیس منفور ملت ایران بوده و هست.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌المللی درباره جنایات و نسل‌کشی مردم یمن، گفت: یمن در برابر جنایات آل‌سعود، در این آزمون برنده شده است،  آفرین به مردم فلسطین که رژیم صهیونیستی را به روز ذلت نشاند و باید این راه ادامه یابد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان خاطرنشان کرد: جنایاتی که آل‌سعود در یمن انجام داده، بسیار وحشیانه است، آنها به ناحق، لقب خادم‌الشریفین را گرفته‌‌اند در حالی که آنها خائنین حرمین شریفین هستند، شاهد تزلزل در کابینه رژیم صهیونیستی هستیم که امیدواریم این رژیم قبل از ۲۵ سال وعده داده شده توسط مقام معظم رهبری به خاک ذلت بنشیند.

Share