پس از سپری کردن 60 ساعت آموزش

آخرین کلاس دورۀ آموزش خبرنگاری خانۀ مطبوعات گیلان برگزار شد

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان گفت: کلاس «شیوه‌های گزارش‌نویسی»، آخرین کلاس از دورۀ آموزش خبرنگاری خانۀ مطبوعات گیلان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیمه ایران در گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کلاس «شیوه‌های گزارش‌نویسی»، آخرین کلاس از دورۀ آموزش خبرنگاری خانۀ مطبوعات گیلان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیمه ایران در گیلان برگزار شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اعلام این خبر گفت: پنجمین و آخرین هفتۀ دورۀ آموزش خبرنگاری خانۀ مطبوعات گیلان در سالن اجتماعات بیمه ایران برگزار و فعالان رسانه ای پس از سپری کردن ۶۰ ساعت آموزشی طی ۵ هفته این دوره را به پایان بردند.

کریم خورسندی با بیان اینکه دورۀ آموزش خبرنگاری ویژۀ فعالان رسانه‌ای گیلان به همت مؤسسه خانۀ مطبوعات و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و زیرنظردفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های معاونت مطبوعاتی وزرات ارشاد اسلامی برگزار شده است، افزود: این دورۀ آموزشی در ۱۰ جلسه به مدت ۶۰ ساعت و طی حدود سه ماه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در پنجمین هفتۀ این دورۀ آموزشی، کلاس «روشهای انجام مصاحبه» با تدریس دکتر مهرداد خلیلی برگزار شد، اظهار داشت: در هفتۀ نخست این دوره، کلاس «خبرنویسی» استاد رضا اسماعیلی اوره؛ هفتۀ دوم، کلاس «روابط عمومی» دکتر حمید شکری، هفتۀ سوم، کلاس «شیوۀ نگارش فارسی در مطبوعات» دکتر علیرضا حسینی پاکدهی و هفتۀ چهارم، کلاس «روشهای انجام مصاحبه» دکتر علیرضا کتابدار در رشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه همۀ مدرسان این دورۀ آموزش خبرنگاری از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند، افزود: پس از اتمام این دورۀ آموزشی نیز، آزمون پایان دوره برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود که گواهینامۀ معتبر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پذیرفته‌شدگان در آزمون اهدا خواهد شد.

خورسندی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت و همراهی‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رئیس بیمه ایران در گیلان و همکاران این دو مجموعه یادآور شد: امیدوارم با تلاش و همکاری این عزیزان بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری به جامعه رسانه‌ای استان ارائه نماییم.

گفتنی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که در جلسه پایانی این دوره حضور یافته بود، ضمن ابراز رضایت از برگزاری چنین دوره‌هایی، خواستار حضور فعال اهالی رسانه در آن شد و با اشاره به جایگاه بالای رسانه‌های گیلان در سطح کشور، گفت: حفظ و ارتقای این جایگاه نیازمند آموزش‌های مستمر و حرفه‌ای اهالی رسانه استان است.

دکتر فاضلی همچنین با تشکر از رییس بیمه ایران در گیلان اظهار داشت: توسعه و گسترش فرهنگ بیمه به وسیله خبرنگاران عامل مهمی در اطلاع رسانی برای عموم مردم در جامعه وایجاد آرامش خاطر می باشد و بیمه ایران به عنوان قدیمی ترین بیمه کشور خوشبختانه از جایگاه و منزلت خوبی نزد مردم برخوردار است.

فلکیان، رییس بیمه ایران نیز در این مراسم گفت: رسانه ها و خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی و پل ارتباطی مردم و مسئولان کار خطیری برعهده داشته و همین که با شهامت در این حوزه نقش آفرینی می کنند جای تقدیر دارند.

وی افزود: اعتقاد دارم باید اصحاب رسانه حمایت و تقویت شوند تا از این مسیر توسعه و تعالی کشور بهتر انجام گیرد.

گفتی است زمان برگزاری آزمون پایان دوره کلاس های مذکور به زودی به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

Share