معاون راهداری اردبیل اعتراف کرد:

براساس تقسیمات کشوری گردنه حیران متعلق به استان گیلان است

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: براساس تقسیمات کشوری تا آخر تونل مربوط به محدوده استان اردبیل بوده و مابقی گردنه حیران متعلق به استان گیلان است.

نهایی شدن پیگیری الحاق 20 کیلومتر جاده حوزه استحفاظی حیران از اردبیل به آستارا گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی یوسف‌زاده، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد محور نمین – آستارا بیان کرد: این مسیر که در ردیف اعتباری نمین – آستارا – رضوانشهر – شفت تا قزوین قرار دارد در سالجاری ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد که برای محدوده نمین – آستارا ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌اند که یک میلیارد تومان آن برای مطالعه بهسازی محور نمین – آستارا هزینه خواهد شد.

یوسف‌زاده اضافه کرد: این مسیر که از ورودی تونل تا اول کمربندی آستارا را شامل می‌شود مورد مطالعه قرار گرفته و اولویت از انتهای بزرگراه و آغاز تونل تا اول پیچ پائین‌تر از تونل است که گره ترافیکی نیز بیشتر در این مسیر مشاهده می‌شود.

وی به اظهارات خام نماینده آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: در یک شعار تبلیغاتی داداشی از جذب ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه خبر داده بود در حالی که اصلا در جریان اجرای این بزرگراه قرار ندارد و اقدامات او بیشتر شعار تبلیغاتی و انتخاباتی محسوب می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با یادآوری اینکه براساس تقسیمات کشوری تا آخر تونل مربوط به محدوده استان اردبیل بوده و مابقی گردنه حیران متعلق به استان گیلان است، اظهار کرد: اولویت احداث این بزرگراه پنج کیلومتر اول است که بیشترین تردد و ترافیک را در این محدوده شاهد هستیم ولی به لحاظ موقعیت این گردنه در تردد همشهریان ما عملیات راهداری این مسیر برعهده استان اردبیل است.

Share