افتتاح راهآهن رشت به انزلی تا ۴ سال آینده | پیمانکار سابق پروژه راهآهن رشت-انزلی فوت کرد

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره فعالیت پیمانکار در قطعه شش و هفت گفت: کار اجرایی قطعه هشت هم قبل از سال جاری آغاز میشود و امیدواری وجود دارد که ظرف چهار سال آینده راهآهن رشت به انزلی نیز آماده شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حسن خسته بند با اشاره به اینکه راهآهن رشت – قزوین – انزلی در دوره ششم مجلس تصویب شد، اظهار کرد: این پروژه از آن تاریخ به بعد پیشرفت فیزیکی لازم را نداشت، زیرا راهآهن استانهای دیگر مانند اصفهان و شیراز که ۵۰۷ کیلومتری بودند همگی درهمان دوره آقای احمدینژاد افتتاح شدند.
وی با اشاره به اینکه راهآهن قزوین – رشت – انزلی ۲۰۴ کیلومتر است، افزود: در دوره هشتم این پروژه حدود ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در این دولت با کمکهای که انجام گرفت و پیگیریهای نمایندگان و نوبخت محور قزوین رشت بهطور آزمایشی افتتاح شد.
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکار سابق پروژه راهآهن رشت انزلی فوت کرد، گفت: کل این پروژه ۴۶ کیلومتر است که بعد از فوت پیمانکار، کارکنان حاضر به ادامه کار نبودند و به همین دلیل کار از آنها گرفته شد و به سه قطعه شش، هفت و هشت تقسیم شد.
خسته بند با اشاره به اینکه اکنون پیمانکار جدید در قطعه شش و هفت در حال انجام کار است، بیان کرد: کار اجرایی قطعه هشت هم قبل از سال جاری آغاز میشود و امیدواری وجود دارد که ظرف چهار سال آینده راهآهن رشت به انزلی نیز آماده شود.
وی با اشاره اینکه پروژه راهآهن باید از رشت به آستارا نیز متصل شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این خط ریل راهآهن برای استان مفید باشد زیرا مسئله اشتغال استان، توریست و مسئله بار نوستراک یک تحول اساسی در گیلان ایجاد میکند.
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طول پل راهآهن هنگام ورود به بندر ۲.۷ کیلومتر است، تصریح کرد: برای اینکه پل دومنظوره استفاده شود پروژه با تأخیر به پایان میرسد و این یعنی که از روی پل هم قطار و هم تریلیهای که از بندر با بار خروج میکنند تردد کنند.
خسته بند با بیان اینکه این بخش نیاز به تمهیدات بیشتری دارد، گفت: در فاز هشت پروژه علاوه بر قطار باری، ماشینهای تریلی نیز باید تردد کنند به همین دلیل سازهها تغییر کرد و پروژه وارد فاز جدیدی شد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیون تن بار و سه میلیون ۹۰۰ هزار نفر گردشگر منفعت ورد قطار به انزلی است، خاطرنشان کرد: بیتردید باید برای پیشرفت استان، قطار از رشت به انزلی نیز برسد و اتصال شمال و جنوب را برقرار، ترانزیت کالاها را ارزانتر، فاصلهها را نزدیکتر و طریق طول مسیر را نیز کاهش دهد.
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حضور آقای نوبخت از استادیوم انزلی نیز بازدید کردیم، تصریح کرد: این استادیوم نیاز به بازسازی دارد اما به دلیل تغییراتی که در قیمت مصالح ساختمانی افتاد، پیمانکار دیگر توانایی خرید برخی از اقلام را نداشت و نیاز بود که یک گشایشی در این بخش شود تا بهصورت ویژه کمک شود تا استادیوم پیشرفت فیزیکی بیشتری داشته باشد و به همین دلیل قول مساعد را از نوبخت گرفتیم.
خسته بند با اشاره به اینکه پروژههای عمرانی بهسختی در حال اجرایی شدن هستند، افزود: قیمت مصالح افزایش پیداکرده و تحریمهای استکبار جهانی و سوءاستفادههای دشمنان داخلی باعث شده که گرانی چند برابری به ملت ما تحمیل شود و بر پروژههای عمرانی نیز تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.