مدیرکل کمیته امداد گیلان تشریح کرد:‌

گیلانی‌ها امسال چند میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند؟!

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت:‌ ‌مردم نیکوکار استان گیلان در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۶ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، علیرضا محمدی اظهار داشت:‌ مردم خیر و نوع دوست استان گیلان همواره در امور خیریه و کمک به اقشار بی‌بضاعت استان پیشتاز بوده و هستند به طوری‌که طبق آمارها در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۶ میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان عنوان کرد:‌ تغییر فرآیند پرداخت صدقات و اعانات مردم خیر و نیکوکار استان از حالت سنتی به صورت الکترونیکی از جمله اهداف و برنامه‌های این نهاد حمایتی است و طرح مذکور باید تا پایان برنامه پنج ساله ششم تا مرز ۸۰ درصد محقق شود.

محمدی‌ میزان همکاری متقابل کمیته امداد گیلان و مراکز نیکوکاری را تشریح کرد و گفت: تعامل خوبی بین این دو مجموعه برقرار است و مؤسسات خیریه،‌ عام‌المنفعه و دیگر تشکیلات همسو در اموری نظیر بخش مسکن،‌ تأمین جهیزیه،‌ امور معیشتی و نظایر این با کمیته امداد مشارکت می‌کنند.

وی در مورد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گیلان تصریح کرد:‌ مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد گیلان در قالب طرح مددجویی و بر اساس دلایلی از جمله نداشتن سرپرست خانوار‌ یا به علت بیماری سرپرست و سایر نیازمندی‌های دیگر تحت حمایت‌ همه‌جانه این نهاد انقلایی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان تعداد سالمندان تحت حمایت این نهار را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ در حال حاضر بیش از ۷۷ هزار خانوار سالمند تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند و در کنار حدود ۵۶ هزار زن سرپرست خانوار انواع خدمات و تسهیلات حمایتی لازم به این افراد ارائه می‌شود.

محمدی حمایت از نیازمندان واقعی و حرکت در مسیر کاهش تعداد مددجویان را متذکر شد و افزود:‌ زنان سرپرست خانوار،‌ سالمندان و افراد کم‌ بضاعت و بی‌ بضاعت،‌ کشاورزان،‌ دامداران فصلی،‌ مردان سرپرست خانوار از کار افتاده از جمله گروه‌های هدف مورد حمایت کمیته امداد گیلان هستند.

وی پراخت مستمری به مددجویان تحت پوشش را از جمله فعالیت‌های کمیته امداد گیلان ذکر کرد و اظهار داشت:‌ این نهاد حمایتی در طول سال اقداماتی نظیر پرداخت کمک هزینه ماهانه،‌ کمک هزینه معیشت خانوار،‌ افزایش رقم‌های مستمری و پرداخت یارانه به مددجویان را در برنامه خود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان دیگر برنامه‌های در حال اجرا را نیز برشمرد و تصریح کرد:‌ پرداخت وام‌های کارگشایی،‌ کمک هزینه تحصیل،‌ ‌تسهیلات خرید مسکن، خدمات فرهنگی و آموزشی،‌ انجام مشاوره،‌ پرداخت کمک هزینه جهیزیه و ازدواج و نظایر این از اولویت‌های این نهاد حمایتی هستند.

Share