حواشی دنیای هنر

گفتگو با بازیگر زن لبنانی سریال «حوالی پاییز»

آن ماری سلامه بازیگر لبنانی سریال «حوالی پائیز» است. او که در لبنان چهره‌ مشهوری است، در این سریال نقش یک دختر عرب به نام ساره را بازی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، آن ماری سلامه بازیگر لبنانی سریال «حوالی پائیز» است. او که در لبنان چهره‌ مشهوری است، در این سریال نقش یک دختر عرب به نام ساره را بازی می‌کند.

این بازیگر مسیحی در اولین مصاحبه خود در ایران درباره تجربه بازی در این سریال سخن گفته است. او درباره صحبت کردن به زبان فارسی در این سریال گفت: به خاطر اینکه زبان مادری من فارسی نبود پس از انتخاب برای بازی در این نقش و سفر به ایران، از صفر شروع کردم. من چیزی به جز سلام و علیک نمی دانستم. بعضی اوقات از دستیار کارگردان یا کارگردان کمک می گرفتم که جمله فارسی را به من بگویند و من پس از آنها تکرار می کردم و احساساتم را به آن جمله ها اضافه می کردم.

سلامه درباره سختی های بازی در این نقش نیز صحبت کرد: علی رغم این مشکلات با پیشرفت فیلمبرداری، کم کم زبان فارسی برای من آسان تر شد و از فیلمبرداری بیشتر لذت بردم اما باید بگویم مسئولیت و فشار روی من بیشتر شده بود. باید بگویم بازی در سریال حوالی پاییز چالش خیلی بزرگی بود.

بازیگر لبنانی اضافه کرد: سختی ها برای من شروع شده بود، چون از سر صحنه که برمی گشتم می بایست سکانس های فردا را حفظ و تمرین می کردم. برخی اوقات، سر صحنه به طور ناگهانی تصمیم گرفته می شد که یک سکانس برداشت شود و چون من از قبل آن سکانس را تمرین نکرده بودم کار برای ام سخت تر می شد.

وقتی باید فارسی را با لهجه عربستانی صحبت کند

سلامه درخصوص چگونگی ادای لهجه عربی سعودی نکات جالبی گفت: غیر از زبان فارسی، من باید یاد می گرفتم فارسی را با لهجه عربستانی صحبت کنم. با خودم می گفتم چطور یک زن عربستانی، فارسی صحبت می کند؟ به این رسیدم که مخارج حروف باید از ته حلق ادا شود و تشدید داشته باشد چون لهجه زبان لبنانی کاملا متفاوت است. در بخش هایی از سریال هم باید به زبان فرانسه و انگلیسی صحبت می کردم.

این بازیگر لبنانی با تاکید بر اینکه مسیحی است ادامه داد: من یک مسیحی هستم و ما در لبنان با وجود تنوع مذهبی، در کنار هم به خوبی زندگی می کنیم و هیچ مشکلی با کسی نداریم.اید بگویم در لبنان تعصب مذهبی نداریم. می خواهم به مخاطبان شبکه ای که قرار است این سریال را پخش کند سلام کنم و بگویم امیدوارم از تماشای این سریال لذت ببرید. من همه سعی خود را کردم تا شما لذت ببرید.

وقتی سینمای ایران آرزوی بسیاری از بازیگران جهان است

او درخصوص تجربه کار با هنرمندان ایرانی و تصور اولیه خود از این همکاری گفت: خیلی ها از من می پرسند که آیا حاضرم این تجربه را دوباره تکرار کنم یا خیر؟ حتما تکرار می کنم چون حضور و فعالیت در سینمای ایران برای خیلی ها یک آرزو است. به نظرمن سینمای ایران توانسته در دنیا به جایگاه خوبی برسد به واسطه فیلمبرداری، فیلمنامه و موضوعاتی که مطرح می کنند حتی اگه نظرها بابت این موضوعات مثبت یا منفی باشد، مهم این است که توانستند کارهای عالی انجام دهند.

سریال «حوالی پاییز» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی سعید پروینی از روز ۶ آبان پخش خود را از شبکه سه سیما آغاز کرده و به مدت یک ماه هرشب ساعت ۲۰:۴۵ به روی آنتن خواهد رفت. رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، آن ماری سلامه، مرتضی علی عباس میرزایی، ارشا اقدسی، محمد حمزه ای، بهرام ابراهیمی، کیوان ساکت اف، مونا کرمی و جوانه دلشاد بازیگران اصلی این سریال هستند.

Share