پیش بینی وضعیت آب و هوای گیلان؛

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوای گیلان | بارش در ارتفاعات به صورت برف است

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوای این استان برای امروز و فردا، گفت: بارش‌ در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سمانه نگاه با اشاره به نفوذ تدریجی سامانه بارشی از صبح امروز به استان گیلان، اظهارکرد: از ایستاگاه‌های مختلف از جمله آستارا، تالش، بندرانزلی در غرب و مرکز استان بارش باران گزارش شده است.

نگاه افزود: انتظار داریم با تقویت تدریجی این سامانه بارشی در سراسر استان گیلان شاهد بارش باران باشیم.

وی با بیان اینکه برای امروز و فردا افزایش ابر، مه آلوده بودن هوا، بارش باران و وزش باد از جمله پدیده‌های جوی پیش بینی شده برای استان گیلان است، گفت: برای عصر امروز و صبح فردا بارش‌ها در پاره‌ای از ساعات با شدت بیشتری خواهیم بود که سبب آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها می شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در این مدت دمای هوای استان ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می یابد، ادامه داد: با توجه به کاهش دما بارش‌ها برای ارتفاعات به صورت برف پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه براساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی انتظار می رود از روز شنبه شاهد کاهش ناپایداری هوا و تضعیف شدن تدریجی این سامانه بارشی باشیم، بیان کرد: دریا نیز برای امروز و فردا مواج و طوفانی و برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

Share