امام جمعه آستارا:

چرا راه آهن آستارا ۲۵ سال برای آذری‌ها است؟|وجود این همه جوان بیکار در آستارا قانع کننده نیست

حافظ نیا گفت: رفت و آمدهای بین‌المللی در اینجا باید اثرات ملموسی در زندگی مردم آستارا داشته باشد، باید امروز منتظر ۲۵ سال بعد باشیم که راه آهن آستارا برای ما به شود و از آن نفعی ببریم، چرا راه آهن آستارا برای ۲۵ سال به آذری ها داده شده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.
امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول در سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) با اشاره به توصیه های این امام بزرگوار به شیعیان گفت: توصیه امام حسن عسکری سفارش به تقوا می‌باشد و ترس از خدا و عدم معصیت در محضرش انسان را به خالق خود نزدیک تر می کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حافظ نیا انجام واجبات و ترک محرمات را تعریف تقوا دانست و گفت: انسانی که این اعمال را انجام بدهد با تقوا بوده و پرهیز از سخنان، مجالس و لقمه های شبهه ناک انسان را در تعریف تقوا قرار می‌دهد.
خطیب جمعه آستارا ادای امانت را از مهمترین توصیه های امام حسن عسگری(ع) دانسته و افزود: امام حسن عسکری فرمودند اگر قاتلی شمشیری که پدرم را با آن به قتل رسانده را به من امانت بدهد از آن امانت داری خواهم کرد و این نشان‌دهنده اهمیت امانت داری برای شیعیان است.
امام جمعه آستارا سجده طولانی را از دیگر توصیه های آن امام شیعیان بیان کرده و تصریح کرد: سجده طولانی شیطان را خشمگین میکند، نماز را با حوصله انجام دهید و نزدیکترین حالت انسان به پروردگار حالت سجده است.
خطیب جمعه آستارا در آستانه هفته وحدت این هفته را از مهمترین وقایع اسلام دانسته و گفت: کسانی که این هفته را مهم نمی‌دانند یقیناً مزدور هستند، امروز در حکومت اسلامی از برکات ۴۰ ساله آن عدم تبعیض بین تشیع و تسنن است و همه را به چشم یک ایرانی می‌بینیم.
وی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: همه ما چشم انتظار آمدن مهدی فاطمه، آن یار غایب حاضر هستیم و برای ظهورش همواره دعا می‌کنیم.
امام جمعه آستارا با اشاره به روز سه‌شنبه هفته جاری و آغاز هفته وحدت گفت: هفته وحدت تجلی وحدت شیعه و سنی در آستارا بوده و این وحدت و برادری را جشن می گیرند، به گفته مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی این وحدت را بر نمی تابد و نباید به اختلافات دامن بزنیم.
حافظ نیا افزود: اعتقاد به معاد، رسول اکرم، قرآن و بسیاری دیگر وجوه اشتراک شیعه و سنی بوده و دشمنان را باید مایوس از تفرقه بگردانیم.
خطیب جمعه آستارا با اشاره به هفته بسیج هم این نیروی مردمی را چکیده تفکر اعتقادی مردم کشورمان دانست و گفت: داشتن تفکر بسیجی ما را در دفاع مقدس پیروز کرد و همین تفکر هم در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ما را پیروز خواهد کرد.
حافظ نیا شاخصه های بسیجی بودن را اخلاص، پیشرو بودن، خط‌شکن، دغدغه‌مند، مسئولیت‌پذیر، آرمان گرا، واقع بین، تکمیل گرا و منظم دانسته و گفت: بسیج ویژگی‌هایی دارد که با بهره گرفتن از آن کشور اسلامی ما در همه عرصه ها حضور دارد و افتخارمان این است که بسیجی هستیم.
امام جمعه آستارا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مدال آوران پارآسیایی جاکارتا گفت: ایشان در آن جلسه یکی از مشکلات کشور را استفاده نکردن از ظرفیت‌های فراوان جغرافیایی دانستند، آستارا هم مرز زمینی، هم مرز دریایی، مرز ریلی، کوه، جنگل و دریا دارد و حقش این نیست که اینقدر جوان تحصیل‌کرده بیکار در آن وجود داشته باشد.
حافظ نیا اضافه کرد: مردم آستارا با یک ظرفیت فرهنگی بسیار بالا مشکلات زیادی را دارند و رفت و آمدهای بین‌المللی در اینجا باید اثرات ملموسی در زندگی مردم آستارا داشته باشد، باید امروز منتظر ۲۵ سال بعد باشیم که راه آهن آستارا برای ما به شود و از آن نفعی ببریم، چرا راه آهن آستارا برای ۲۵ سال به آذری ها داده شده است؟
امام جمعه آستارا در پایان با انتقاد از مشکلات کلان در فوتبال کشور گفت: باور نکنید که میگویند اول آسیا هستیم این همه هزینه کلان برای فوتبال میشود و مشاهده می‌کنیم که دیگر ورزش‌ها علیرغم هزینه کم افتخارات بسیار بیشتری برای کشورمان به ارمغان می آورند.

Share