نماینده رشت پاسخ داد

چرا جعفرزاده حامی شریعتمداری شد؟ | ماجرای نامه وزارت اطلاعات

این هفته پس از یک جلسه طولانی حدود ۹ ساعته، مجلس به هر چهار گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی رای اعتماد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، این هفته پس از یک جلسه طولانی حدود ۹ ساعته، مجلس به هر چهار گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت ، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی رای اعتماد داد.

در این میان انتقادات به محمد شریعتمداری جدی تر از سه وزیر پیشنهادی دیگر بود. شریعتمداری که در آستانه استیضاحی جدی در وزارت صمت بود توانست مخالفان سرسخت خود را قانع کند و بر کرسی وزارتی دیگر تکیه زند.

یکی از نمایندگانی که تا چند روز قبل از جلسه رای اعتماد انتقادات تندی به شریعتمداری داشت، اما در روز جلسه رای اعتماد نه تنها به وی رای داد بلکه در حمایت از وزیر پیشنهادی کار نطق کرد، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن آبادی نماینده رشت بود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره دلایل این تغییر موضع گفت: بعد از معرفی وزرای پیشنهادی انتقادهایی علیه آقای شریعتمداری مطرح کردم. از این‌رو افرادی به من ایراد گرفتند که چرا شما که مخالف آقای شریعتمداری بودید در روز رای اعتماد در حمایت از ایشان سخنرانی کردید؟ یک شائبه‌ای وجود داشت در رابطه با اتفاقات تلخی که در وزرات صمت علی‌الخصوص در حوزه واردات خودرو صورت گرفته بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت اطلاعات نامه‌ای به تاریخ پنجم آبان که من مجاز به انتشار آن نیستم را صادر کرد که در بخشی از آن آمده: «به آگاهی می‌رساند تخلفات صورت گرفته در موضوع ثبت سفارش خودرو در وزارت صمت در بدو امر از سوی مرکز حراست آن وزراتخانه کشف و به مراجع ذیربط از جمله وزارت اطلاعات منعکس شد و تاکید می‌کند شخص آقای شریعتمداری مدعی موضوع بوده و شخصاً پیگیری جدی برای کشف تخلف را داشته و بارها از وزارت اطلاعات درخواست شناسایی و برخورد با عوامل خاطی را داده بودند لذا برابر اطلاعات و تحقیقات موجود اعلام می‌دارد ایراد اتهام به ایشان مبنی بر سفارش ویژه متخلفان از نظر این معاونت صحت نداشته و از واقعیت به دور است».

جعفرزاده ایمن آبادی گفته است: معاون اقتصادی وزیر اطلاعات شخصاً این نامه را امضا کرده و به ما داد. در حاشیه جلسه رای اعتماد دو، سه بار رابط وزارت اصلاعات با مجلس پیش من آمد و گفت این صحبت‌هایی که شما در مصاحبه‌های خود علیه آقای شریعتمداری داشتید درست نیست و ایشان در این ماجرا مبرا از هرگونه تقصیری هستند.

او افزود: من هم مسلمان هستم و اگر جایی اشتباه کردم، باید با صراحت بگویم که اشتباه کردم. احساس کردم به آقای شریعتمداری ظلم شده و از حیث همین ظلم من از او دفاع کردم و از این دفاع افتخار می‌کنم. این کار من به این معنی نبود که آقای شریعتمداری در کارش در وزارت صمت مشکلاتی نداشته، اتفاقاً در آنجا مشکلاتی بوده و از آقای رحمانی وزیر جدید صمت خواستیم این مشکلات را حل کنند. من در مجموع دفاع خودم از آقای شریعتمداری را درست می‌دانم و مشاهده کردید که ایشان چه رای بالایی را از نمایندگان برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: مرجع من برای بررسی شبهات و رسیدن به واقعیت نهادهایی مثل وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است لذا نمی‌توانم برای برای گرفتن یک تصمیم بزرگ چشم و گوش خودم را به صداهای دیگر بسپارم. وقتی وزارت اطلاعات مکتوب نظرش را در خصوص آقای شریعتمداری اعلام می‌کند چرا من باید بر حرف و نظر دیگری تاکید کنم.

وی افزود: من به آخرت اعتقاد دارم و وقتی متوجه شوم که اشتباهی کرده ام یا از موضع گیری من به کسی ظلم شده، درست ترین کار را اصلاح و اعلام مواضع می دانم.

جعفر زاده افزود: مجلس عاقلانه رفتار می کند و بنای نمایندگان لجبازی با کسی نیست و به همین دلیل، هنگامی که با اعلام وزارت اطلاعات به این نتیجه رسیدم که ایشان در ماجرای واردات خودرو مقصر نیست، دلیلی بر مخالفت ندیدم و صلاح دیدم دیدگاه قبلی خود را اصلاح کنم.

Share