فرماندار شفت تأکید کرد:

پیگیری و اجرای پروژه‌های ملی در شهرستان شفت| شفت روستایی‌ترین شهرستان گیلان است

محسنی به پیگیری و اجرای ۴ پروژه ملی در شهرستان شفت اشاره و تصریح نمود: بهسازی و تعریض راه ملاسرا-شفت با اعتباری بال بر ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و طرح آبرسانی به شهرهای شفت و احمدسرگوراب (غرب نزدیک) با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای اداری شهرستان شفت با حضور علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سالن میرزای شفتی فرمانداری شفت برگزار شد.

فرماندار شفت در این نشست با اشاره به اینکه این شهرستان دارای دو شهر و دو بخش است و ۵۴ هزار و ۲۲۶ نفر جمعیت دارد که بیش از ۴۳ هزار نفر از این تعداد در روستاها زندگی می‌کنند، افزود: شفت روستایی‌ترین شهرستان گیلان محسوب می‌شود و این یک مزیت و ویژگی مثبت است.

محمدرضا محسنی با بیان اینکه صنعت، گردشگری و کشاروزی ۳ ظرفیت قابل تأمل شهرستان شفت است، افزود: شفت ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار اراضی شالی دارد و این شهرستان با تولید سالانه بیش از  ۴۳ هزار تن برنج رتبه چهارم گیلان را در این شاخص به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره اینکه سالانه ۹۵ تن پیله تر با بهره گیری از ۵۲۰ هکتار توتستان در شفت تولید می‌شود و این شهرستان رتبه دوم گیلان  را دارد، افزود: دامداران شفت در سال، ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شیر خام تولید می‌کنند و در این شاخص نیز شفت رتبه چهارم استان را از آن خود ساخته است.

نماینده عالی دولت در ادامه وجود ۵۵۰ هکتار آببندان در شفت را یک ظرفیت ویژه برشمرد و اذعان داشت: شهرستان شفت با پرورش سالانه ۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی گرمابی و بالغ بر ۱۰۰ تن ماهی سردآبی و، تولید ۵ هزار و ۸۵۰ تن گوشت سفید و ۲ هزار و ۱۱۰ تن گوشت قرمز نقش موثری در تأمین سبد غذایی مردم گیلان و حتی کشور را دارا است.

محسنی با اشاره به اینکه با تدابیر دولت و برگزاری کارگروه‌های رفع موانع تولید بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای صنعتی مرتفع شد، افزود: ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در شفت فعالیت دارند.

وی با اینکه ۳۲ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۱۳ هزار هکتار مراتع و چشمه سارهای زیبا در شفت وجود دارد افزود: امازادگان ابراهیم و اسحاق چون نگینی بر انگشتری در این شهرستان می‌درخشند.

محسنی در ادامه به سیاست‌های دولت و تاکید دکتر سالاری استاندار گیلان برای رونق گردشگری و بوم گردی اشاره و اظهار نمود: کارهای ارزشمندی در این حوزه در حال پیگیری است.

فرماندار شفت با بیان اینکه مردم این شهرستان  ۲۵۰ شهید، ۳۸۰ جانباز و ۴۰ آزاده را تقدیم کشور و نظام اسلامی نموده و همواره در عرصه‌های انقلاب نقش مؤثر ایفا کرده‌اند، افزود: دو قوم تالش و گیلک در کنار یکدیگر و در فضایی مسالمت آمیز در این شهرستان با یکدیگر زندگی می‌کنند و با وجود تضارب آرا همواره مشارکت بالایی در مناسبات سیاسی و اجتماعی به ویژه انتخابات داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد مردم شهرستان شفت به جز روستاهای محدوده سد لاسک از نعمت گاز بهره مند شده‌اند، افزود: در دو سال اخیر بیش از ۳۵ کیلومتر از راه‌های این شهرستان آسفالت شده است.

محسنی به پیگیری و اجرای ۴ پروژه ملی در شهرستان شفت اشاره و تصریح نمود: بهسازی و تعریض راه ملاسرا-شفت با اعتباری بال بر ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و طرح آبرسانی به شهرهای شفت و احمدسرگوراب (غرب نزدیک) با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: آبرسانی به ۵۴ روستای شفت در حال پیگیری است و مطالعات طرح جامع جمع آوری فاضلاب شهرهای شفت و احمدسرگوراب به اتمام رسیده و برای دریافت کد اعتباری به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

وی اشتغال را یکی از اولویت‌های دولت به ویژه استاندار گیلان برشمرد و افزود: در سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب رونق تولید، مشاغل خانگی و اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان پرداخت شد.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود به ۴۰ سالگی نظام اسلامی اشاره و با بیان اینکه با همدلی  و همگرایی با هر نوع نگاه و ذائقه سیاسی و توجه به ظرفیت‌های درونی ، تحریم‌های ظالمانه آمریکا را پشت سر می‌گذاریم افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در این راستا باید گام بردارند و بیش از پیش با حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی یاری گر باشند.

گفتنی است در پایان این نشست طاهر کوهی به عنوان معاون فرماندار شفت معرفی شد.

Share