آیت الله فلاحتی در دیدار با اعضای انجمن بیماران کلیوی گیلان:

پیوند کلیه زنده در گیلان احیا شود | مردمی بودن انجمن‌ها حفظ شود

نماینده ولی فقیه در گیلان انجام نشدن پیوند کلیه زنده از اسفندماه سال ۹۶ در گیلان را در شان مردم این استان ندانست و گفت: می طلبد پیوند کلیه زنده در گیلان احیا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با اعضای انجمن بیماران کلیوی گیلان اظهار کرد: تلاش انجمن بیماران کلیوی ستودنی و خداپسندانه است.

وی به وجود خیران در کمک به افراد نیازمند به ویژه بیماران اشاره کرد و افزود: فردی که به خود سخت می گیرد و به مردم خدمت می کند اگر دین هم نداشته باشد مورد احترام است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جهاد مالی بر جهاد جانی مقدم است، تصریح کرد: افرادی که در امور خیر ورود می کنند مانند چشمه ای است که دیگر آن را رها نمی کنند و این قابل ستایش است.

آیت الله فلاحتی، به وجود خیران بسیار خوب در گیلان اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم از خیران قدردانی کنیم اما تشکر اصلی را خداوند با پاداش به خیران انجام می دهد.

وی با تاکید بر استقلال انجمن های مردم نهاد، بیان کرد: مردمی بودن انجمن های خیریه باید حفظ شود و تلاش کنید این انجمن ها دولتی نباشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خیران را افرادی با نشاط دانست و خاطرنشان کرد: وجود نشاط برای انجام امور خیر در مردم بسیار مهم است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه پیشگیری در کاهش هزینه های درمان بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: دیابت بخشی از آسیب های بیماری کلیوی محسوب می شود و غذاهای فست فود در این زمینه دارای ضرر است.

وی به انجام عمل کبد در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: پیوند کلیه زنده در گیلان دیگر انجام نمی شود و این امر در شان مردم استان نیست.

آموزش پیشگیری از بیماری کلیوی در مهدهای کودک گیلان

مدیر انجمن بیماران کلیوی گیلان نیز در دیدار مذکور به تاسیس این انجام از سال ۷۲ در استان اشاره کرد و گفت: انجمن بیماران کلیوی به صورت صددرصد مردمی اداره می شود.

هوشنگ رضوان پناه به وجود یک هزار و ۲۰۰ نفر بیمار دیالیزی و دارویی کلیه در گیلان اشاره کرد و افزود: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ پیوند کلیه در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیوند کلیه زنده از اسفندماه سال ۹۶ در گیلان انجام نمی شود، تصریح کرد: بیماران را برای پیوند کلیه به استان های دیگر ارجاع می دهیم.

مدیر انجمن بیماران کلیوی گیلان از اجرای برنامه های آموزشی پیشگیری از پایه مهدهای کودک در استان خبر داد و بیان کرد: سیستم غربالگری بیماری کلیوی را از سطح شهرستان رشت آغاز کردیم.

رضوان پناه با اشاره به وجود ۲۶۳ تخت دیالیز در گیلان بیان کرد: در تمام شهرستان ها تخت دیالیز وجود دارد.

Share