معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

پژوهشگران با دستان خالی جهاد می‌کنند|برگزاری “استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور” در گیلان

نعمتی در ادامه به رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش فناوری اشاره کرد و افزود: گیلان توانستند از رتبه ۳۲ به ۱۳ دست یابد و این امر نشان می دهد که در مسیر درستی قرار گرفته ایم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شادمان نعمتی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ذی نفعان بزرگ علوم پزشکی مردم و رسانه ها هستند، گفت: شعار اصلی در سند راهبردی دانشگاه پیشگام شدن در دانشگاه های نسل سوم است.

وی در مورد ویژگی های نسل سوم دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشگاه‌ها هیچ حصاری ندارند و ایستگاه اتوبوس و مترو در دانشگاهها راه اندازی میشود تا همه بتوانند از نزدیکی با فعالیتهای دانشگاه آشنا شوند.

نعمتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه پژوهش و فناوری ریل گذاری‌های خوبی انجام داده است، گفت: برنامه های که دوسال پیش دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آن فکر کرده بود اکنون وزارت‌خانه نیز به آن برنامه‌ها رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در هیات رئیسه علوم پزشکی در دو سال پیش مطرح شده بود تاسیس دفتر مالکیت فکری و معنوی در دانشگاه علوم پزشکی بود که اکنون وزارتخانه نشستی را در این زمینه برگزار کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات ما فرهنگی بوده و بودجه ای نیستند، تصریح کرد: پژوهش یک زیرساخت و نیاز است که این فرهنگ باید نهادینه شود.

نعمتی با اشاره به کم بودن بودجه پژوهش در ایران اظهار کرد: در مملکت ما پژوهشگران با دست خالی پژوهش می کنند و کل هزینه پژوهش در حدود ۱۲ میلیون دلار در سال است که این رقم، هزینه یک یا دو دانشگاه در خارج از کشور است و در واقع پژوهشگران در کشور با دست خالی جهاد می کنند.

وی با بیان اینکه شاخص های پژوهشی کشور در حال ارتقا است، افزود: در حال حاضر در زمینه پژوهش کشور ما در منطقه دارای رتبه اول است.

نعمتی به مگاپروژه سپیدرود با عنوان تکمیل استقرار چرخه فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: فرآیندی تحت عنوان استارت‌آپ برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شد. همچنین نخستین رویداد استارتاپ ویکند پزشکی و سلامت شمال کشور آبان امسال در گیلان برگزار می‌شود.

وی به دیگر مگاپروژه دانشگاه تحت عنوان تدوین نقشه جامع دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه نشان می دهد که چه ابزارهایی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد.

نعمتی در ادامه به رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش فناوری اشاره کرد و افزود: گیلان توانستند از رتبه ۳۲ به ۱۳ دست یابد و این امر نشان می دهد که در مسیر درستی قرار گرفته ایم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در حوزه واحدهای فناوری امتیاز ۱۰۸ را کسب کرده ایم، یادآور شد: همچنین در حوزه محصولات که در سال گذشته امتیاز صفر را کسب کرده بودیم، اکنون به امتیاز ۱۳۲ دست یافتیم.

وی با بیان اینکه دو واحد کسب و کار برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، گفت: این واحد به منظور آشنایی دانشجویان با فضای کار است تا بتوانند کارآفرینی کنند.

نعمتی با بیان اینکه برای اولین مجوز آزمایشگاه تخصصی جامع تحقیقات را از وزرات خانه اخذ کردیم، گفت: برای کارگاه نیمه صنعتی دانشگاه علوم پزشکی زمینی را در سراوان تهیه کردیم و برای حمایت از کارگاه  نیز صندوق حمایتی پیش بینی شده است.

Share