فرمانده کل سپاه:

پاسخ‌های ما به آل‌سعود چراغ‌ خاموش اما دردناک است | حضور ایران در سوریه به‌عنوان نیروهای حافظ صلح

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم آل‌سعود علیه کشورمان گفت: پاسخ‌های انقلاب اسلامی در مقابل این رژیم عمدتاً غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به‌صورت چراغ‌خاموش، مخفی اما دردناک برای آن‌هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سردار جعفری در حاشیه کنگره ۳۰۰۰ شهید استان قزوین در نشست با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر بهترین پاسخ به عهدشکنی‌های آمریکا چیست تأکید کرد: بر اساس اقرار مسئولان و کارشناسان آمریکایی، آمریکا در حال حاضر روبه‌زوال است؛ آمریکایی‌ها به حربه‌های مختلفی برای سرنگونی انقلاب اسلامی متوسل شده‌اند اما تمامی آن‌ها ناکارآمد بوده و به نتیجه نرسیدند.

وی افزود: در حال حاضر آن‌ها به حربه‌های تحریمی به‌عنوان آخرین ابزار خود برای فشار بر ایران متوسل شده‌اند که این حربه نیز به‌مانند تهدید، جنگ ۸ ساله، تحریم‌های فرهنگی و سیاسی، ناامنی‌های به وجود آورده شده به شکست منجر خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: تهدیدهای دشمنان در عرصه‌های مختلف ادامه دارد با این حال آن‌ها به‌شدت از تحریم نظامی و جنگ علیه ایران پرهیز می‌کنند چراکه این اقدام آن‌ها به ضرر خودشان است.

وی بیان کرد: تجربه ۴۰ سال انقلاب اسلامی که به برکت خونه شهیدان به‌دست‌آمده نشان می‌دهد مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی ما است لذا باید همه ما به‌ویژه مسئولان گوش‌های خود را بازکرده تا بتوانند رسالت شهیدان و پیام‌رسانی‌ها آن‌ها بشنوند.

جعفری تأکید کرد: تحریم‌های دشمن توخالی و پوشالی است و دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند که این نکته در شکست‌های پی‌درپی آن‌ها در برنامه‌ریزی‌هایشان مشهود است و تحلیل‌های مقامات آمریکایی نوید شکست حربه تحریم علیه ایران را می‌دهد.

حضور نیروهای ایران در سوریه به‌عنوان نیروهای حافظ صلح

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در سوریه بیان کرد: تمامی کسانی که در سوریه حضور دارند به‌صورت داوطلبانه حاضر شده‌اند و بیشتر حضورشان مستشاری است.

این مسئول اعلام کرد: با توجه به مذاکرات صلحی که در حال انجام است دولت سوریه از ایران درخواست کرده تا یگان‌هایی را به‌عنوان حافظان صلح در منطقه اِدلب و شمال‌غرب حلب سازمان‌دهی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سوریه درگیری وجود ندارد و قرار است نیروهای به‌صورت محدود در این منطقه به‌عنوان نیروهای حافظ صلح مستقر شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم آل‌سعود علیه کشورمان عنوان کرد: علت این یاوه‌گویی‌ها این است که رژیم آل‌سعود از مجموع حرکات جمهوری اسلامی در منطقه به‌شدت ناراحت است چراکه این حرکات موجب مقاومت و بیداری ملت‌های منطقه شده است.

وی اشاره کرد: آل‌سعود از توفیقات ایران در منطقه به‌ویژه سوریه، عراق و لبنان به‌شدت بهم ریخته و با حرکات انفعالی خود می‌خواهد واکنش خود را نشان دهد با این حال پاسخ‌های انقلاب اسلامی در مقابل این رژیم عمدتاً غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به‌صورت چراغ‌خاموش، مخفی اما دردناک برای آن‌هاست.

جعفری در پایان تأکید کرد: دولت عربستان و دولت‌های مرتجع منطقه پاسخ بسیاری از یاوه‌گویی‌های خود را دریافت کردند و برخی را نیز به زودی دریافت خواهند کرد، این پاسخ‌ها که گاه قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد به‌شدت آن‌ها را می‌سوزاند و موجبات ناراحتی هرچه‌بیشتر آن‌ها را فراهم می‌کند.

Share