استاندار گیلان خبر داد:

وضعیت مطلوب ذخیره سازی و تامین برنج در گیلان | اصرار بیش از حد برای محکوم کردن افراد نادرست است

استاندار گیلان اظهار داشت:‌ با مقادیر برنج مورد نیازی که از تولیدکنندگان و کشاورزان خریداری و ذخیره شده، در این بخش نگرانی خاصی وجود ندارد و همه چیز تحت کنترل ستاد تنظیم بازار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات استان گیلان اظهار داشت:‌ برای ایجاد تعادل مطلوب در بازار گوشت قرمز گیلان از دستگاه‌های ذیربط در حوزه تنظیم بازار انتظار داریم نسبت به کاهش واسطه‌ها اقدام کنند.

وی نحوه عملکرد گروه‌های گشت مشترک و بازرسی از انبار ذخیره کالاها در این گیلان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ این قضیه در حالی است که در بسیاری از استان‌ها به دلیل فضای اقتصادی حاکم بر کشور شاهد یکسری رفتارهای احساسی در نحوه برخورد با صاحبان انبار کالاها بودیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان وجود انبارهای کالا با ذخیره معمول را برای هر استانی ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: استراتژی به کار گرفته شده توسط دستگاه‌های بازرسی و نظارتی گیلان در این زمینه مطلوب بود به همین علت از ایجاد جو روانی منفی در استان جلوگیری به عمل آمد.

سالاری با بیان اینکه در ماه‌های گذشته دو مورد ذخیره غیرمجاز مواد اولیه کارخانجات در گیلان مشاهده شد اظهار داشت: دستگاه‌های متولی در حوزه تنظیم بازار و سازمان تعزیرات حکومتی در این موارد به سرعت ورود کرده و با رسیدگی به موقع به این پرونده مشکل به وجود آمده را حل کردند.

وی ذخیره کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در انبارها را در صورت رعایت ضوابط و مقررات بلامانع دانست و عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در بازار توزیع کالاها و اقلام اساسی مردم در سطح کشور رخ داده است وجود چنین فضاهایی در تعادل بخشی مناسب به عرضه و تقاضا مؤثر است.

استاندار گیلان درباره ذخیره برنج مصرفی بازار در سطح استان گیلان نیز خاطرنشان کرد:‌ با مقادیر برنج مورد نیازی که از تولیدکنندگان و کشاورزان خریداری و ذخیره شده است در این بخش هم نگرانی خاصی وجود ندارد و همه چیز کاملاً تحت کنترل ستاد تنظیم بازار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به کاهش تشکیل پرونده‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی استان گفت: نخستین معنایی که از کاهش پرونده‌ها در این حوزه به ذهن متبادر می‌شود این است که برای افرادی که تخلفشان توسط سازمان تعزیرات حکومتی محرز نشده پرونده‌ای تشکیل نشده است.

سالاری اصرار بیش از حد معمول برای محکوم کردن افراد را اقدامی نادرست اعلام کرد و اظهار داشت: از سازمان تعزیرات حکومتی استان گیلان انتظار داریم با توجه به آمارهایی که از کاهش تشکیل پرونده‌ها ارائه داده است علت این وقوع این موضوع را نیز به صورت شفاف بیان کند.

وی تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر نحوه تأمین و  توزیع میوه و مرکبات شب عید در استان گیلان را ضروری دانست و تصریح کرد: جلسه بررسی و نحوه تأمین و دستگاه‌های نظارت کننده بر توزیع میوه و مرکبات پایان سال باید حداکثر تا هفته آینده تشکیل و برنامه راهبردی در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

Share