سردار جلالی: مجلس در اینباره پاسخ دهد

واگذاری مدیریت اینترنت به نیروهای مسلح مطرح نیست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح واگذاری گذرگاه اینترنت بین الملل به نیروهای مسلح مطرح نبوده و اعلام آن بیشتر فرافکنی و فضاسازی از سوی کسانی است که قصد دارند این موضوع را در انحصار خود داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار «غلامرضا جلالی» در حاشیه همایش پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در جمع خبرنگاران افزود: طرحی توسط مرکز پژوهش های مجلس با هدف ساماندهی شبکه های اجتماعی تهیه و در آن پیش بینی شده است برای سیاست گذاری و واگذاری مجوز به شبکه های اجتماعی شورایی تشکیل شود که سازمان پدافند غیرعامل هم عضوی از آن باشد.
جلالی از حضور حدود ۱۳ سازمان در این شورا خبر داد و تاکید کرد: ارائه دهنده این طرح سازمان پدافند غیرعامل نبوده است و این سازمان در این شورا تنها بخشی از وظایف را برعهده خواهد داشت.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل توضیح داد: موضوع دیگری که در این طرح دیده شده، مرزبانی سایبری از کشور است؛ این مرزبانی تنها در اختیار یک دستگاه نیست همانطور که مرزبانی فیزیکی تنها مربوط به یک نهاد و سازمان نمی شود.
وی گفت: همانگونه که در فضای سایبری، مرزی وجود دارد که در آن باید مشارکت همه دستگاه های مسئول و دارای وظیفه مشخص باشد، در این طرح نیز این موضوع پیش بینی شده و بحث انحصار سازمان پدافند غیرعامل مطرح نیست.
جلالی درباره نبود مرز در دیجیتال افزود: دو مفهوم متنقض در فضای سایبر وجود دارد که نخست به فضای بی مرزی مربوط می شود اما مفهوم دوم بحث قلمرو دیجیتال است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: اکنون همه کشورهای جهان برای خود در فضای سایبر قلمرو تعیین کرده اند زیرا در غیر این صورت حفاظت از داده های فضای مجازی محقق نخواهد بود.
وی درباره اینکه تاکنون مدیریت اینترنت توسط شرکت ارتباطات زیرساخت انجام می شد و چرا طرح واگذاری این مدیریت از سوی مجلس مطرح شده است، یادآور شد: این موضوع باید از طرف مجلس پاسخ داده شود و هدف از این طرح، واگذاری به نیروهای مسلح نبوده و بیشتر یک جوسازی از سوی برخی است که قصد دارند موضوع را در انحصار خود داشته باشند.
همایش پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف بررسی میزان آمادگی بخش ارتباطی کشور در مقابله با بحران ها و حوادث برگزار شد.

Share