حسن خسته بند:

وام مسکن مهر باید افزایش یابد | این پروژه به تدریج توجیه اقتصادی خود را از دست می‌دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی باید میزان وام ارائه شده به متقاضیان مسکن مهر به علت بالا رفتن هزینه تمام شده، افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، حسن خسته بند با انتقاد از باقی ماندن بخشی از پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: مسکن مهر یک پروژه بسیار خوب بود که هدف اصلی آن تأمین مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه بود، البته این پروژه در دوران اجرای دچار تلاطمات و مشکلات بسیاری شد که این مسئله ناشی از مدیریت دولت ها به ویژه دولت یازدهم و دوازدهم بود.

عدم توجه دولت به اتمام پروژه مسکن مهر در چند سال اخیر

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در چند سال اخیر با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب به بحث مسکن مهر به خوبی توجه نشد و این مسئله عملا در برخی از نقاط مشکلاتی را برای ساکنان و متقاضیان مسکن مهر ایجاد کرد.

اشتغال زایی بالا یکی از آثار مثبت اجرای پروژه مسکن مهر

وی گفت: یکی از آثار مثبت اجرای پروژه مسکن مهر، اشتغال زایی بالای آن بود و هنوز هم این مسئله تداوم دارد و اینکه گفته می شود که مسکن مهر، پروژه ای تورم زا بوده، مسئله درستی نیست، زیرا متقاضایان به تدریج در حال پرداخت اقساط و بدهی های خود هستند.

پرونده مسکن مهر باید هر چه سریع تر بسته شود

خسته بند تصریح کرد: قطعا پرونده مسکن مهر باید هر چه سریع تر بسته شود، زیرا نه تنها طولانی شدن این پروژه موجب فرسودگی ساختمان ها می شود، بلکه افزایش مدت زمان اجرای پروژه، موجب گران شدن مصالح ساختمانی و افزایش دستمزد کارگران خواهد شد که عملا این مسئله زمینه ساز افزایش قیمت تمام شده مسکن مهر می شود.

میزان وام ارائه شده به متقاضیان مسکن مهر باید افزایش یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی باید میزان وام ارائه شده به متقاضیان مسکن مهر به علت بالا رفتن هزینه تمام شده، افزایش یابد، البته ضرر این مسئله نباید به دوش مردم بیافتد، بله دولت باید ضرر مالی تأخیر پروژه را بپردازد.

وی گفت: روند گران شدن مسکن مهر به گونه ای است که به تدریج توجیه اقتصادی خود درباره تولید و فروش ارزان مسکن را از دست می دهد، بنابر این هر چه سریع تر این پروژه باید به اتمام برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید همت ویژه ای را برای تکمیل بخش های باقی مانده مسکن مهر صورت دهد، زیرا در غیر این صورت ۹۰ درصد متقاضیان هیچ وقت و تا پایان عمر فرصت خانه دار شدن نخواهند داشت.

Share