فرماندار آستارا:

واسطه‌گران کالا و ارز در منطقه مرزی آستارا پیگرد قانونی می‌شوند

یونس رنجکش، فرماندار آستارا در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با واسطه‌گران کالا و ارز در مبادی ورودی پایانه مسافری و گمرک آستارا برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، یونس رنجکش در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان آستارا اظهار داشت: اجرای طرح‌های بازدارنده در مقابله با قاچاق کالا در گمرک این شهرستان از ضروری‌ترین نیازها است.

وی بر لزوم اجرای طرح‌های بازدارنده جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز در گمرک این شهرستان تاکید کرد و افزود: پدیده قاچاق و حضور دلالان در این زمینه از چالش‌های مهم پایانه‌های مرزی آستارا است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور این مهم باید با دقت مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

رنجکش با بیان اینکه گمرک آستارا از مبادی موفق صادرات و واردات رسمی کشور است تصریح کرد: نباید اجازه دهیم برخی افراد سودجو یا شبکه های قاچاق با دور زدن قانون ومداخله در چرخه مبادلات رسمی موجبات اختلال در نظام اقتصادی کشور را فراهم آورند.

فرماندار آستارا اقدامات پیشگیرانه و رصدهای لازم و تقویت اهرم‌های بازدارنده را از مهم‌ترین روش‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه می‌تواند در مقابله با قاچاق و فعالیت افراد سودجو موثر باشد که در همین راستا اقداماتی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه گمرک آستارا باید نسبت به تامین منابع مالی لازم جهت برخورد قاطع با دلالان استفاده کند افزود: گمرک آستارا با همکاری نیروی انتظامی با نصب دوربین‌های مداربسته ورود و خروج و فعالیت واسطه‌گران کالا و ارز را در محوطه گمرک زیر نظر خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با اشاره به عوامل مختلف در شکل گیری پدیده قاچاق و واسطه‌گری خاطرنشان کرد: انگیزه‌های مختلفی در این زمینه و وجود دارد که باید شناسایی شده و برخوردها نیز مدیریت شود.

رنجکش اعلام کرد: تفاضل قیمت ریال با ارز، موجبات رونق در بازار آستارا و افزایش صادرات از مرز این شهرستان را فراهم آورده است که البته این وضعیت باید با مدیریت صحیح، به یک فرصت برای داد و ستد تبدیل شود.

فرماندار شهرستان مرزی آستارا اظهار داشت: تقویت سیستم‌های نظارتی و افزایش ریسک قاچاق و واسطه‌گری از جمله اقداماتی است که موجب تقویت داد و ستدهای رسمی می‌شود.

Share