دوربین‌ها از نوع میانگین سرعت هستند

هشدار به رانندگانی که به محض عبور از دوربین، مجددا با سرعت غیرمجاز به مسیر ادامه می‌دهند

سرهنگ حسین محمدپور، رئیس پلیس راه استان گیلان از ثبت رکورد تخلفات توسط دوربین‌های کنترل سرعت ثابت در محورهای برون شهری استان خبر داد و افزود: در استان گیلان تا کنون تعداد ۴۵ دوربین ثابت کنترل سرعت در جاده‌های مواصلاتی به صورت ثابت نصب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راه استان گیلان از ثبت رکورد تخلفات توسط دوربین‌های کنترل سرعت ثابت در محورهای برون شهری استان خبر داد.

سرهنگ حسین محمدپور با اعلام این خبر گفت: در استان گیلان تا کنون تعداد ۴۵ دوربین ثابت کنترل سرعت در جاده‌های مواصلاتی به صورت ثابت نصب شد و مقدمات نصب ۱۵ دوربین در نقاط پر تردد استان جانمایی و در حال پیگیری است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از آن‌جایی که عامل اصلی آمار بالای تصادفات در اغلب کشور‌ها تخلفات رانندگی است افزود: امروزه در کشورهای پیش رفته برای کاهش تلفات و خسارت جاده‌ای در کنار جریمه‌های بسیار سنگین از فن‌آوری‌های پیش رفته استفاده می‌شود تا کوچک‌ترین رفتار رانندگان نیز تحت نظر قرار گیرد و دوربین‌های کنترل سرعت در این میان نقش اساسی دارد.

وی عنوان کرد: در شش ماهه اول سال ۹۷ برابر استعلام از رکورد دوربین‌های نصب شده در محور‌های برون شهری استان گیلان تعداد ۴۱ هزار و ۷۶۵ تخلف سرعت ثبت شده که از طریق پیامک این موضوع به مالکان خودروهای متخلف اعلام شده است.

رئیس پلیس راه استان گیلان خاطرنشان کرد: بعضا رانندگان در طول مسیر با دیدن هر دوربین کنترل سرعت، سرعت خودرو را کاهش می‌دهند و به محض عبور از دوربین کنترل سرعت مجددا با سرعت غیرمجاز به مسیر ادامه می‌دهند اما بی خبر از آن که دوربین‌ها از نوع میانگین سرعت هستند و رانندگان ناخواسته زودتر از زمان تعیین شده به دوربین بعدی می‌رسند، بنا‌براین هوش مصنوعی سیستم تخلف، راننده متخلف را تشخیص داده و برای خودرو جریمه ثبت می‌کند.

Share