استاندار گیلان:

هزینه برای کتاب ناچیز است | ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی در گیلان

استاندار گیلان گفت: هزینه کتاب نسبت به هزینه‌های دیگری که می کنیم، ناچیز و البته موثر برای کیفیت زندگی و ارتقای فرهنگ و تمدن جوامع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گیلان در جمع خبرنگاران، گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در استان گیلان توسعه پیدا کند.

وی اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی استفاده از آسان ترین و کم هزینه ترین روش برای انتقال تجارب و آموخته های دیگران است که ممکن است با زحمت و هزینه زیادی به دست آمده باشد.

سالاری با بیان اینکه تلاش داریم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان را گسترش دهیم، خاظرنشان کرد: این رویداد یک اعلان عمومی برای گردهم آمدن ناشرین از سراسر کشور است.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم و تاثیر آن در خرید کتاب، گفت: حمایت از صنعت چاپ، تامین کاغذ و .. مربوط به سیاست های ملی شده و در هیچ استانی این تصمیم گیری‌ها نمی‌شود.

وی افزود:‌ هزینه کتاب نسبت به هزینه‌های دیگری که می کنیم، ناچیز و البته موثر برای کیفیت زندگی و ارتقای فرهنگ و تمدن جوامع است.

سالاری به فضای خارج از شهر نمایشگاه کتاب گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از محاسن فضای فعلی نمایشگاه کتاب، وجود پارکینگ مناسب برای خودروها است.

وی تصریح کرد: وسعت مکان نکته مهمی است که در درون شهر این فضا وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم نمایشگاه را در فضای بهتر نه صرفا داخل شهر بلکه در مکانی با وسعت بیشتر دایر کنیم.

استاندار گیلان به حضور بیشتر ناشرین تهران و گیلان نسبت به دیگر استان‌ها در نمایشگاه کتاب گیلان اشاره و اذعان کرد: قطعا از همه ناشران در سراسر کشور دعوت به عمل آمده ولی با توجه آمادگی بیشتر ناشران تهران در نمایشگاه‌های سراسر کشور، در گیلان نیز با حضور بیشتر این ناشران روبرو بودیم.

Share