در دیدار معاون رییس‌جمهور با نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح شد:

نباید برای جوانان گره ایجاد کنیم | جوانان فقط به پشت میز نشینی فکر نکنند

ستاری با تاکید بر لزوم ارتباط اقتصاد دانش بنیان با زندگی روزمره مردم گفت: استان گیلان پتانسیل بالایی در بخش جوانان نخبه دارد و می تواند با توسعه محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رشد کارآفرینی نقش آفرینی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور که استاندار گیلان نیز حضور داشت، جوانان فعال در شرکت‌های فناورانه و دانش بنیان را از توانمندی های ایران اسلامی در مسیر پیشرفت دانست و افزود: این جوانان با استفاده از استعدادهای خود می توانند در جامعه کارآفرینی کنند.

وی با بیان اینکه نباید احساس شود که جوانان برای نقش آفرینی در جامعه ناپخته هستند اظهار داشت: در دانشگاه ها باید جوانان طوری تربیت شوند که فقط به پشت میز نشینی فکر نکنند بلکه خود در جامعه شغل ایجاد کنند.

امام جمعه رشت ایجاد شغل را یکی از دغدغه های مسئولان کشوری و استانی عنوان و خاطرنشان کرد: در این مسیر دولت صرفاً باید حمایت و تسهیلات را برای جوانان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نباید برای جوانان گره ایجاد کنیم افزود: باید فارغ از هرگونه اندیشه و جناح بندی های سیاسی جوانان را شناسایی و مسیر را برای تلاش مضاعف آنان فراهم کنیم.

آیت‌الله فلاحتی به رشد علمی ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: باتوجه به فراهم بودن شرایط جغرافیایی و زیست محیطی در گیلان می توان از ظرفیت موجود کمال بهره را برای ارتقاء شاخص های استانی ببریم.

وی بخش فنی و مهندسی را بزرگترین حوزه در صادرات دانست و گفت: با افزایش میزان حضور فعالان این بخش و بازاریابی موثر باید در مسیر رونق این مسیر گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه باید برای معیشت دانشجویان و جوانان برنامه داشته باشیم گفت: جوانان در دانشگاه باید سیاست را بشناسند و بر مبنای آن امورات خود را مدیریت کنند اما نباید سیاست زده شوند.

وی توجه به مراکز دانش بنیان و پارک علم و فناوری را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم در آینده شاهد ایرانی پیشرفته‌تر در عرصه های مختلف باشیم.

اقتصاد دانش بنیان ارزش افزوده فراوانی دارد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به اینکه مشاغل موجود در حوزه فناوری های دانش بنیان متناسب با اقلیم استان گیلان است گفت: باتوجه به اینکه اقتصاد دانش بنیان ارزش افزوده فراوانی دارد با توسعه آن می توان ضمن حفظ محیط‌زیست شغل ایجاد کرد.

سورنا ستاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیروی انسانی مستعد را از توانمندی های ایران اسلامی برای گسترش اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: از لحاظ دارا بودن نیروی انسانی با استعداد جزو ۵ کشور برتر دنیا هستیم.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط اقتصاد دانش بنیان با زندگی روزمره مردم گفت: استان گیلان پتانسیل بالایی در بخش جوانان نخبه دارد و می تواند با توسعه محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رشد کارآفرینی نقش آفرینی کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان به تحرک خوب ایجاد شده در جهت گسترش استارت آپ ها اشاره و خاطرنشان کرد: این شرکت ها در آینده ای نزدیک به بزرگترین شرکت‌های کشور تبدیل می شوند.

وی با اشاره به درنظر گرفتن معافیت های مالیاتی و گمرکی برای نخبگان علمی گفت: باتوجه به حمایت های رهبر معظم انقلاب معافیت های سربازی نیز برای این افراد درنظر گرفته شده است.

حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان اثربخش بوده است

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در راستای تقویت شرکت های دانش بنیان گفت: حمایت‌های دولت از این مجموعه ها در استان گیلان اثربخش بوده و شاهد رشد آن هستیم.

مصطفی سالاری گزارشی از بازدیدهای امروز دکتر ستاری از شرکت های دانش بنیان استان ارائه کرد و افزود: در حال حاضر اشتغالزایی خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته و از هر ظرفیتی برای ارتقاء این بخش استفاده می کنیم.

وی به تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست مشکلات موجود در مسیر گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان توسط فعالان این بخش مطرح و بررسی می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از حمایت و پشتیبانی های آیت‌الله فلاحتی از مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی گفت: از پیشنهادات سازنده دلسوزان نظام، کشور و استان در توسعه هرچه بیشتر گیلان کمال بهره را می بریم.

Share