استاندار گیلان:

میراث فرهنگی از دستگاه‌های دیگر مطالبه‌گری کند | این اداره کل باید در ساختمان تاریخی مستقر شود

استاندار با بیان اینکه گردشگری بزرگترین ظرفیت و استعداد را برای رونق اشتغال گیلان دارد گفت: کشاورزی برای ما مهم است اما باتوجه به محدودیت های موجود در تامین زمین، باید با اقدامات موثر درآمد کشاورزان را تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سالن همایش های بانک ملی با اشاره به اینکه این اداره کل به لحاظ استعدادهای فراوان موجود در گیلان می تواند محور توسعه باشد، افزود: بخشی از توسعه صنعت گردشگری گیلان می تواند به میراث فرهنگی و صنایع دستی متکی باشد.

وی به تاکیدات خود طی ماه های گذشته بر لزوم توجه ویژه به حوزه گردشگری گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه تخصصی این بخش باید به عنوان محور عمل باشد و از دستگاه های دیگر مطالبه گری کند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت حمایت ویژه از متقاضیان فعالیت در حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: کاستی های موجود در دستگاه های متولی این بخش باید شناسایی و منعکس شود و درجهت رفع آن تلاش شود

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بکر برای توسعه عرصه گردشگری گیلان بسیار است افزود: از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همانطور که انتظارات فراوان است بیش از پیش حمایت می کنیم.

دکتر سالاری با بیان اینکه معتقدم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در ساختمان های تاریخی مستقر باشد افزود: ضمن توجه به پرهیز از ساخت ساختمان جدید پس از شناسایی چنین ساختمانی آمادگی حمایت از مرمت و بازسازی آن بنا را داریم.

در این مراسم با قدردانی از زحمات رضا علیزاده، شهرود امیرانتخابی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان معارفه شد.

Share