مدیرکل هواشناسی استان گیلان

موج جدید برف و سرما در گیلان | هوای گیلان زمستانی می شود

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از آغاز کاهش دما، وزش باد، بارندگی و بارش برف در ارتفاعات از روز دوشنبه در منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ و تقویت توده هوای سرد و بارشی از امروز بوده و تداوم فعالیت آن تا پایان هفته در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد افزود: با استقرار این سامانه بارشی از صبح اموز در منطقه، علاوه بر بارش شدید باران در برخی از مناطق، وزش باد شدید و رعدوبرق نیز پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه از امروز شاهد بارش در ارتفاعات به‌صورت برف هستیم گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش برف، بارندگی، کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و مه‌آلود بودن هوا، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

دادرس با اشاره به اینکه رانندگان حتماً تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند بیان کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر رادارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا به دلیل طوفانی بودن، برای فعالیت‌های دریانوردی و صیادی مناسب نیست افزود: با توجه به احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌ویژه در نواحی مرکزی و غربی استان، مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، باغداران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

Share