رئیس کل دادگستری گیلان:

مهمترین مانع سرمایه‌گذاری در گیلان اختلافات ملکی در زمین پروژه‌ها است

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه مهمترین مانع در سرمایه‌گذاری اختلاف در زمین پروژه‌ها است گفت: تعداد زیادی از مراجعان به دادگستری دارای اختلاف ملکی در زمین پروژه‌ها هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، احمد سیاوش‌پور در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: دلایل مختلفی برای ایجاد مانع برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه مهمترین مانع در سرمایه‌گذاری، اختلافات ملکی در زمین پروژه‌ها است تصریح کرد: تعداد زیادی از مراجعان به دادگستری دارای اختلاف زمین پروژه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ۹ دلیل برای ایجاد مانع در سرمایه‌گذاری وجود دارد گفت: مسایل زیست‌محیطی نیز می‌توانند مانع از اجرای پروژه‌ها شوند که این مساله هم قسمتی از مسائل مربوط به زمین و بستر پروژه است.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه غیر اولویت‌دار بودن طرح‌های اجرایی در استان گیلان مانعی برای اجرای پروژه‌های مختلف است گفت: بانک‌ها با ناکارآمدی مدیریت اجرایی پروژه‌ها روبه‌رو هستند که باعث شکست پروژه می‌شود.

وی با بیان اینکه انحراف در اجرای پروژه‌ها باعث توقف آنها می‌شود خاطرنشان کرد: شرایط غیر قابل پیش‌بینی اقتصادی باعث شکست پروژه‌ها می‌شود که رفع آن نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی باعث عدم اجرایی شدن پروژه‌ها می‌شود اظهار داشت: بعضی از مواقع دستگاه‌های اجرایی در این زمینه در تقابل با یکدیگر قرار دارند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه انتخاب مسیرهای ناسالم برای اجرای پروژه‌ها باعث ورشکستگی سرمایه‌گذاران می‌شود اعلام کرد: تصمیمات خارج از مسئولیت مقامات عالی استان باعث ایجاد عدم نتیجه‌گیری در پروژه‌ها می‌شود.

Share