شاهکار گیلانی‌ها با 5 بوکسور کمتر:

مقام نخست گیلان در رقابت های بوکس قهرمانی نوجوانان کشور

تیم هیئت بوکس استان گیلان قهرمان دهمین دوره رقابت های بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در همدان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آرش رحیمی روابط عمومی هیئت بوکس استان گیلان از پایان یافتن دهمین دوره رقابت های بوکس قهرمانی نوجوانان کشور با قهرمانی تیم هیئت بوکس استان گیلان در همدان خبر داد.

رحیمی گفت: در این پیکارها و در وزن ۴۶ کیلوگرم پوریا سعیدی اصل از تیم خوزستان و سراج الدین مومن نسب از تیم کهکیلویه و بویر احمد به ترتیب اول و دوم شدند، در وزن ۴۸ کیلوگرم مصطفی ریگی از سیستان و بلوچستان اول شد و امیر حسین اروج علیزاده از تهران جایگاه دوم را به دست آورد.
وی افزود: در وزن ۵۰ کیلوگرم پوریا عبدالمالکی از تهران سکوی قهرمانی را کسب کرد و حمیدرضا غلامی نژاد از همدان دوم شد ضمن اینکه در وزن ۵۲ کیلوگرم رامین بابالو از کردستان اول و امیر بیاتی از کرمانشاه سکوی دوم را به دست آورد.

مسئول روابط عمومی هیئت بوکس استان گیلان ادامه داد: در ۵۴ کیلوگرم امیر حسین کدیور از گیلان قهرمان شد و متین جوهری از کرمانشاه عنوان دوم را تصاحب کرد و در ۵۷ کیلوگرم علی غلامی از کرمانشاه اول و عبدالله پرتنی از آذربایجان غربی بر سکوی دوم ایستاد.

همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم سهیل الله ورن از البرز اول شد و احمدرضا حسنوند از لرستان مقام دوم را به دست آورد ، در وزن ۶۳ کیلوگرم امیر رضا شاکری از مازندران برسکوی نخست ایستاد و مهدی حسن پور از اردبیل عنوان دوم را کسب کرد و در وزن ۶۶ کیلوگرم فرهاد مرادی از اردبیل اول و اشکان سلیم از توابع تهران دوم شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز بنیامین کاظمی از گلستان اول و فرزام صالحیان از کردستان سکوی دوم را کسب کرد، در وزن ۷۵ کیلوگرم عرشیا شعبانی پور از گیلان عنوان نخست را کسب کرد و عباس عبیاوی از خوزستان دوم شد و در وزن ۸۰ کیلوگرم دانیال ظهیری از گیلان اول و آرش شاهچراغی از توابع تهران سکوی نایب قهرمانی را تصاحب کرد.

همچنین در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم امین ابراهیم زاده از البرز قهرمان شد و امیرحسین کرمی از کردستان عنوان دومی را به دست آورد.

آرش رحیمی خاطر نشان کرد: در پایان این رقابت ها، تیم نوجوانان گیلان که از مجموع ١٣ وزن با ٨ بوکسور به این مسابقات اعزام شده بود توانست با کسب ٣ مدال طلا و ۴ برنز و در مجموع با ٧ مدال و کسب ٣۵ امتیاز بالاتر از تیمهای کرمانشاه و کردستان پس از ٢٢ سال به صورت تیمی در تمام رده های سنی به مقام قهرمانی کشور دست یابد.

مدال آوران تیم هیئت بوکس استان گیلان در این رقابت ها را:

۴٨ کیلو علیرضا شعبان زاده برنز
۵٢ کیلو پوریا زارع برنز
۵۴ امیر حسین کدیور طلا
۵٧ علی نجفی برنز
۶۶حبیب پورکان برنز
٧۵ عرشیا شعبانی پور طلا
٨٠ دانیال کدیور طلا تشکیل می دادند.

فرهاد راحل، محمود بابایی، یوسف کوهی، سعید کوهی و شهاب مرآتی به عنوان کادر فنی و علیرضا پروانه به عنوان سرپرست این تیم را همراهی می کردند.

رحیمی در خاتمه یادآور شد: از سه سال قبل که امین قاسمی پور به عنوان رئیس هیئت بوکس استان گیلان انتخاب گردید، تلاش شد تا بستر سازی جهت احیای این رشته ی مظلوم از رده های سنی پایه آغاز گردد و سرمایه گذاری عمده ای در این رده ها توسط هیئت بوکس استان گیلان صورت پذیرفت که یک مقام قهرمانی در رقابت های نونهالان کشور، نایب قهرمانی نوجوانان کشور، مقام سومی جوانان کشور و همچینین قهرمانی در مناطق از جمله دستاوردهای این هیئت جوان می باشد.

دهمین دوره رقابت های بوکس قهرمانی نوجوانان کشور با عنوان یادواره سردار شهید «حاج حسین همدانی» با حضور ۲۲۰ بوکسور از استان های مختلف کشور به میزبانی همدان برگزار شد.

Share