در نشست با سرمایه گذاران عنوان شد

معرفی ماسوله به اولین شهری که تمام انرژی خود را از خورشید تامین می‌کند؟!

طالع ماسوله اظهار کرد: می‌خواهیم نام ماسوله را به عنوان اولین روستایی که تمام انرژی خود را از پنلهای خورشیدی تامین می‌کند به همگان معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست بررسی احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک تاریخی ماسوله، با حضور فرماندار شهرستان فومن، حجت‌الاسلام افتخاری نماینده فومن و شفت، مرتضی طالع ماسوله مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمعی از مسئولان فومن و نمایندگان شرکت سولاریوم ذکانیرو برگزار شد.

در این نشست فرماندار فومن با تاکید بر لزوم استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته سالها پیش به این سمت حرکت کرده اند و در کشور خودمان نیز در برخی از نقاط از پنلهای خورشیدی استفاده شده است

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه عدم آگاهی سبب شده نسبت به پذیرش برخی مسائل نوین مقاومت وجود داشته باشد، یادآور شد: ما به عنوان نماینده دولت تسهیل کننده خواهیم بود.

وی بر لزوم رعایت الزامات میراث فرهنگی در ماسوله در صورت اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: انرژی خورشیدی همواره در سطح جهان مورد توجه بوده است و در صورت تامین اعتبار این پروژه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقدامات لازم جهت تسهیل امور اداری و بهبود شرایط اجرای پروژه فراهم خواهد آمد.

حجت‌الاسلام افتخاری نیز در این نشست ماسوله را دارای اقلیمی ویژه دانست و گفت: ماسوله و قلعه رودخان دو بال توسعه شهرستان فومن هستند.

وی با بیان اینکه نیازمند استفاده از تکنولوژی روز هستیم، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در ماسوله گازرسانی صورت نمیگیرد در طول سه ماه از سال برق ارزان در اختیار مردم قرار میگیرد که رایزنی لازم با وزرای نفت و نیرو جهت افزایش این مدت به شش یا هفت ماه صورت گرفته است.

نماینده فومن و شفت در مجلس در پایان از آمادگی خود برای تسهیل در اجرای این پروژه در صورت تصویب آن خبرداد.

مرتضی طالع ماسوله نیز در این نشست با بیان اینکه باید با دید آینده نگری به موضوعات نگاه کنیم، یادآور شد: ماسوله قطب گردشگری است و باید نگاه آینده نگر نسبت به این شهرک تاریخی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: می‌خواهیم نام ماسوله را به عنوان اولین روستایی که تمام انرژی خود را از پنلهای خورشیدی تامین می‌کند به همگان معرفی کنیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست بیژن قادری نماینده شرکت سولار ذکانیرو که سابقه اجرای طرح در جهان و ایران را داشته، توضیحاتی درباره انرژی خورشیدی ارایه کرد.

Share