واکنش فرماندار رشت به اظهارات اسماعیل حاجی پور:

مسئولان استان دخالتی در انتخاب شهردار نداشتند

فرماندار شهرستان رشت گفت: مسئولان استان گیلان هیچ دخالتی در انتخاب شهردار رشت نداشته اند و به تبعیت از قانون، اصلاً بنایی هم برای دخالت در این امر ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت گفت: مسئولان استان گیلان هیچ دخالتی در انتخاب شهردار رشت نداشته اند و به تبعیت از قانون، اصلاً بنایی هم برای دخالت در این امر ندارند.
میرشمس مومنی زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به انتخاب شهردار کلانشهر رشت با وقفه ای به نسبت طولانی گفت: انتخاب شهردار، مهمترین وظیفه مهم شورای اسلامی شهر است که بایستی انتخاب شایسته با رعایت معیارهای توانمندی و تخصص، پاکدستی و تعهد انجام پذیرد و انتخاب کنندگان مسئولیت تصمیم خود را بر اساس اختیاراتشان بر عهده بگیرند.
وی ادامه داد: انتخاب شهردار روند قانونی دارد و اینکه در این میان، عده ای با تسری مسئولیت انتخاب خود بخواهند برخی شائبه ها و نگرانی های مطرح در جامعه را با دیگر مراجع تسهیم کنند و بعد از عدم توفیق به مطالب نامربوط بپردازند، تاسف برانگیز است.
فرماندار رشت خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی برخی اعضای شورا به جای پاسخگویی به افکار عمومی و دغدغه ها و مطالبات شهروندان، با دخالت در مواردی که در حیطه اختیار و مسئولیتشان نیست، نگاه های نگران را از طریق مصاحبه و ورود در حوزه های دیگر به سوی دیگر معطوف کنند و به حاشیه سازی بپردازند، نگرانی های عمومی را کاهش نخواهد داد.
مومنی زاده تصریح کرد: به یقین مسئولان استان، هیچ دخالتی در انتخاب شهردار رشت نداشته و به تبعیت از قانون، اصلا بنایی هم برای دخالت در این امر ندارند و طرح فرضاً بحث یک باشگاه محبوب که یک فرد با ادعای مالکیت و تقبل هزینه در اختیار خود گرفته، صرفنظر از مباحث مطروحه و پرونده مفتوح در همین خصوص، به ذات رسالت شورا مربوط نیست و طرح آن برای هدایت افکار عمومی به سمت دیگر نیز، پسندیده نیست و دستگاه تخصصی مرتبط با آن موضوع، در این باره اظهارنظر خواهد کرد.
اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت، ۱۴ آبان ماه جاری پس از بیش از سه ماه از استعفای مسعود نصرتی قزوینی نژاد شصت و پنجمین شهردار رشت، حامد عبداللهی را به عنوان شصت و ششمین شهردار این کلانشهر انتخاب کردند.

به گزارش دیارمیرزا به نظر می رسد اظهارنظر فرماندار رشت در واکنش به اظهارات اسماعیل حاجی پور در آخرین جلسه شورای شهر رشت(اینجا) باشد که از یک سو استاندار گیلان و سایر مسئولان را به عدم حمایت از داماش متهم کرد و از سوی دیگر درحالی که همواره به عنوان مالک داماش معرفی میشد به بکیاره گفت که مالکیت این تیم را برعهده ندارد!

Share