مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در نماز جمعه شهرستان استانه اشرفیه

مردم ایران ۱۳ آبان به همه جهانیان نشان خواهد داد که دیوار ستم، شکستنی است

دبیرشورای پدافند غیرعامل استان بیان کرد: امروز و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با مبارزه ای آشکار از سوی آمریکایی ها روبرو شده ایم و آنان با به کارگیری همه ظرفیت های خود تلاش می کنند تا مرحله ای جدید از مبارزه و صف آرایی جدیدی را علیه ما ساماندهی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  امیر محمدپور مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری گیلان در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر آستانه اشرفیه با گرامیداشت ایام اربعین، شهدای این شهرستان و ابوشهدا حضرت ایت الله امینیان امام جمعه فقید آستانه اشرفیه، اظهار داشت: خداوند متعال دو قاعده استراتژیک پدافندی را به مؤمنان آموخته است چنانکه در  آیه ۶۰ سوره شریفه انفال فرموده است؛ در برابر دشمنان آنچه در قدرت و توان دارید از نیرو و نفرات و سازوبرگ جنگی و اسبان ورزیده آماده کنید تا به‌وسیله آن‌ها دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنانی غیر ایشان را که نمی‌شناسید، بترسانید؛ و هر چه درراه خدا هزینه کنید، پاداشش به‌طور کامل به شما داده می‌شود و مورد ستم قرار نخواهید گرفت.

  اسلام دین جهاد، آمادگی، پدافند و هوشیاری است

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان اسلام را  دین جهاد، آمادگی، پدافند و هوشیاری دانست و گفت: دشمن دوست دارد ما از سلاح ها و امکانات خود غافل باشیم تا به ما حمله کند، همه بدانند که دشمن در کمین ماست، قرآن نیز تاکید دارد که آماده باشید و همه کمینگاه های دشمن را ببندید، این به نوعی تاکید بر پدافند است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه زیستی استان گیلان آمادگی برای مقابله با دشمن را داری چند بعد دانست و گفت: آمادگی تجهیزاتی، اطلاعاتی، فکری و فرهنگی برای مقابله با دشمن بسیار ضروری است. خداوند هر پیامبری را که برانگیخت دریک دست او کتاب هدایت الهی و در دست دیگر ابزار جنگ برای مقابله با دشمن قرار داد.

  مقاصد اسلام جز با آمادگی و قدرت تحقق نمی یابد

امیر محمدپور ادامه داد رسول اکرم (ص) فرمودند؛ تمام خیر و خوبی ها در سایه قدرت و شمشیر است. همه باید بدانند مقاصد اسلامی جز با آمادگی و قدرت تحقق نمی یابد پس آمادگی خود را حفظ کنید.

 هرجایی که تروریست وجود دارد، اسم آمریکایی ها مطرح می شود

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری گیلان  با اشاره به صدور فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از سوی مقام معظم رهبری در ۸ آبان ۱۳۸۲ تصریح کرد: امسال این ایام با وقایع جدی همچون اربعین حسینی و همچنین ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی مقارن شده است.

وی بیان کرد: اینکه امروز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی با محوریت آمریکا متمرکز و تعیین شده است، به این دلیل است که آمریکا به عنوان مظهر تروریسم است و همواره و هرجایی که تروریست وجود دارد، اسم آمریکایی ها مطرح می شود.

امیرمحمدپور با اشاره به مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که خلق کننده و پشتیبانی کننده مالی و تسلیحاتی تروریست هستند، یادآور شد: آمریکا مظهر تروریسم است و در همه جای دنیا بخشی از سیاست های خود را با تعریف و خلق تروریست ایجاد می کنند و در جامعه اسلامی و در منطقه بین عراق و سوریه، داعش و تکفیری ها را خلق کردند و همواره از آنان حمایت های سیاسی، تبلیغاتی و مالی کرده اند.

 آمریکا پشتیبان اصلی و بهره بردار اصلی تروریسم است

وی افزود: در واقع امروز آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی و همچنین سیاست گذار و بهره بردار اصلی تروریسم است و سیاست های خود را در این راستا تعیین می کند.

دبیرشورای پدافند غیرعامل استان  بیان کرد: امروز و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با مبارزه ای آشکار از سوی آمریکایی ها روبرو شده ایم و آنان با به کارگیری همه ظرفیت های خود تلاش می کنند تا مرحله ای جدید از مبارزه و صف آرایی جدیدی را علیه ما ساماندهی کنند.

وی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری، آهنگ مبارزه و استراتژی دفاعی را در برابر این تهدید ترسیم و دنبال می کنند، یک تکلیفی را برای ما ایجاد می کند تا بتوانیم در این استراتژی ایفای نقش کنیم.

 امروز تهدیدات علیه ایران، تهدیدات ترکیبی است

امیرمحمدپور با اشاره به اینکه امروز تهدیدات علیه ایران، تهدیدات ترکیبی است، گفت: این تهدیدات ترکیبی از عملیات روانی برای به کارگیری رسانه علیه ما و همچنین ترکیبی از عملیات شناختی برای اثرگذاری در افکار عمومی در راستای استراتژی جنگ اقتصادی و تحریک بازار ما است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: حوزه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم ها در حوزه کالاها و بانکی و همچنین حوزه امنیت به عنوان ارزشمندترین سرمایه و دارایی تولید شده توسط جمهوری اسلامی در منطقه، محور این تهدید ترکیبی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در این تهدید، مردم بستر اصلی هستند، افزود: رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای این مسئله به شدت به کارگرفته می شوند.

امیر محمدپور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، چارچوب کلی دفاع در برابر این تهدیدات را ترسیم فرموده اند، تصریح کرد: ایشان در جایی فرمودند که جنگ نمی شود و ما مذاکره نمی کنیم و براین اساس، استراتژی اول مبنی بر بستن راه مذاکره را برای ما ترسیم کردند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان  یادآور شد: نکته و مولفه بعدی این استراتژی، حمایت از دولت قانونی و منتخب مردم است و باید محور اداره مردم، دستگاه ها و تأمین نیازهای جامعه باشد و در این صحنه جنگ اقتصادی به عنوان یکی از محورهای اساسی تلقی می شود و در برابر رویکردهای سیاسی مبنی بر حذف دولت یا ایجاد ساز وکارهایی در کنار دولت مطرح می شد، مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید کردند.

وی اظهارداشت: بر این اساس رویکرد اساسی، حمایت از دولت است و باید به این مسئله توجه ویژه شود.

امیر محمدپور  با اشاره به اینکه عناصر اصلی این راهبرد مقاومتی حاکمیت، دولت و مردم هستند، گفت: در واقع با راهبرد تاب آوری ملی می توان سه عنصر مذکور را به هم اتصال داد و از تهدیدها عبور کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان  تأکید کرد: در بعد حاکمیت ملی باید تکیه بر وحدت ملی برای همه عناصر اصلی این راهبرد مدنظر قرار گیرد و باید همگی تحت هدایت رهبر معظم انقلاب که پرچمدار انقلاب هستند، شکل گیرد.

وی افزود: ما امروز در میانه های اجرای این راهبرد هستیم که این راهبرد ناشی از تفکر اسلام ناب و برگرفته از تفکر امام راحل و قاعده نفی سبیل است که تسلط بیگانگان را بر ملت و کشور نمی پسندد.

محمدپور با اشاره به اینکه بعد دیگر این راهبرد دولت است که مسئولیت های اجرایی جدی در این حوزه دارد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود می فرمایند که مردم باید از دولت تصویر یک دولت مقتدر و توانا در دفاع در برابر دشمن و مستحکم در برابر تهدیدات آنان را شکل دهند.

وی ادامه داد: ما امروز در حال عبور از تحریم های ظالمانه غربی ها علیه خودمان هستیم و در عمل این مسئله باید از سوی مردم حس شود که دولت در این زمینه باید تقویت شود و باید این تصویر را به مردم ارائه دهد و نقش خود را در این راهبرد به خوبی ایفا کند.

ملت ما، قدر ولایت فقیه وامنیت را خوب می دانند

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان  با تأکید بر اینکه مردم هم دشمن را خوب شناخته اند، اظهار داشت: مردم  امروز قدر امنیت ایجاد شده در کشور را می دانند و به اطرافشان نگاه می کنند و می بینند که در کشورهای همسایه تا چه حد مشکلات امنیتی وجود دارد و ما دارای کشوری امن و مستحکم هستیم که این امنیت ثمره خون شهداست و مردم باید قدر آن را بدانند. چرا که سوریه سازی از بقیه کشورها یکی از راهبردهای دشمن است که پیگیری می شود.

امیر محمدپور خاطرنشان کرد: ملت ما، قدر ولایت فقیه را به عنوان ستون این خیمه و منسجم کننده ملت و کشور در برابر دشمن به خوبی می شناسند و باید نگاهشان به سرانگشتان مقام معظم رهبری باشد که کدام سمت را برای حرکت ما نشان می دهند.

 رویکرد پدافند غیرعامل علمی، هوشمندانه و دقیق است

وی با بیان اینکه انسجام بین دولت، رهبری و ملت در این رویکرد بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: اتکاء به درون هم یکی از اصول اساسی در این باره است و همچنین یکی از اصول اساسی پدافند غیرعامل هم این نکته است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

امیر محمدپور متذکر شد: ما اخیراً دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم و ایشان تأکید داشتند که چون تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل متغیر و با ماهیت های متفاوتی شکل می گیرد، رویکرد پدافند غیرعامل در این زمینه باید علمی، هوشمندانه و دقیق باشد.

وی افزود: در واقع ما در هر حوزه مبارزه با دشمن باید رویکردی مشخص و دقیق داشته باشیم و همچنین ایشان تأکید کردند که پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است و در شرایط امروز ضرورت آن بیش از پیش بارز است و اگر اهمیت و کارکرد آن درست تشخیص داده نشود، ممکن است با تهدیداتی روبرو شویم.

 سرمایه آمریکا بر‌اساس دروغ پایه ریزی شده است

مدیرکل پدافند غیرعامل با بیان اینکه ما تهدیداتی در حوزه های سایبری داریم که با هماهنگی های ایجاد شده آمادگی لازم برای دفاع در برابر این تهدیدات در حال فراهم کردن است، اظهار داشت: ما تابستان داغ دشمن را برای آنان به تابستانی مأیوس کننده تبدیل کردیم و دشمن در این زمینه کاملاً شکست خورد و تمام تلاش های آمریکا، منافقان و دیگر پیروان آنان برای رسیدن به اهدافشان با شکست روبرو شد که امیدواریم تحت رهبری مقام معظم رهبری این رویه همچنان ادامه یابد.

محمدپور ادامه داد: سرمایه آمریکا بر‌اساس دروغ پایه ریزی شده است،آنها شب و روز درباره نظام و کشور و ملت ما دروغ می گویند و حتی برخی رقبای انتخاباتی شان می گویند ما از این دروغ ها شرمساریم. تحریم‌ها برای آمریکا هزینه‌های زیادی دارد، آمریکا مدعی شده است که تحریم‌های جدیدی در ۱۳ آبان اعمال می‌کند اما در تحریم‌های جدید هم موفق نمی‌شود.

 مردم ایران ۱۳ آبان به همه جهانیان نشان خواهد داد که دیوار ستم، شکستنی است

سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند. واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان خواهد داد که دیوار ستم، شکستنی است.

Share