در جمع مردم بخش سردارجنگل عنوان شد

مذاکره با رئیس جمهور درباره پل ورودی فومن | پاسخگویی به مردم در اولویت کار باشد

نماینده شهرستان فومن با پرداختن به مشکلات بخش سردار جنگل و در کل شهرستان، به مساله پل ورودی شهر فومن پرداخت و با بیان اینکه پل ورودی فومن باعث شد که فومن را از مقصد سفر به مسیر سفر تبدیل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هیئتی از مسئولین شهرستان فومن به ریاست فرماندار، به منظور رسیدگی به مشکلات مردم بخش سردارجنگل شهرستان فومن، در مسجد روستای کاسی سرا ملاقات مردمی انجام داد.
در این ملاقات که با حضور فرماندار شهرستان، نماینده شهرستان های فومن و شفت، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، بخشدار سردار جنگل و شماری از روسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان انجام شد، تعدادی از دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای بخش سردار جنگل به نمایندگی از مردم، ضمن اشاره به مشکلات و کاستی های موجود در منطقه، خواستار مساعدت مسئولین و ارائه راهکاری توسط فرماندار و نماینده شهرستان شدند.
عمده مسائل مطرح شده توسط دهیاران و شوراها، در خصوص مشکلاتی از جمله محدودیت های اعمال شده توسط منابع طبیعی در معاملات مرتبط با املاک و زمین، مشکل سند مالکیت املاک و منازل روستائیان، ضعف برق در روستاها، مشکلات آب شرب بهداشتی، بازبینی طرح های هادی، فاضلاب شهرک صنعتی کوچیچال و همچنین برداشت بی رویه و غیر قانونی از منابع طبیعی بود.
فرماندار فومن در این نشست، ضمن پرداختن به تعهد دولت به خدمت به مردم و تلاش برای رفع مسائل و مشکلات، بر استفاده از ظرفیت های متنوع شهرستان و این بخش به منظور رفع بخشی از مشکلات و همچنین تلاش برای دریافت اعتبارات برای انجام پروژه های مختلف تأکید کرد.
قاسم نژاد با اشاره به لزوم همدلی و همکاری میان مردم و مسئولین برای حل مشکلات، خواستار پاسخگویی ادارات به مردم و همچنین تلاش روزافزون برای بهبود عملکرد و کیفیت خدمات ارائه شده به مردم شد.
فرماندار شهرستان با اشاره به برنامه حضور استاندار گیلان و دعوت از ایشان برای مشاهده وضعیت پروژه های بازسازی خسارات سیل، بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات شهرستان تأکید کرد.
وی با پرداختن به این که دعوت از مسئولین ارشد استانی به شهرستان از برنامه های فرمانداری است، به اهمیت تعامل با مردم و همچنین شنیدن مطالبات و تقاضاهای ایشان اشاره کرد.
قاسم نژاد ضمن اشاره به خدمات و اعتبارات جذب شده از جمله اقدامات اداره توزیع برق و اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای آن و افزایش اعتبارات تا ۸ میلیارد تومان برای اداره آب و فاضلاب روستایی افزود: ارائه خدمات به مردم ادامه خواهد داشت و همچنین این نشست ها با مردم به منظور شنیدن صدای آنها و انعکاس مطالبات آن ها به ادارات ادامه خواهد داشت.
رئیس شورای اداری شهرستان فومن در رابطه با عمده مطالبات مردم به اداراتی از جمله منابع طبیعی، محیط زیست و بنیاد مسکن اشاره کرد و از روسای این ادارات خواست که پاسخگویی به مردم را در اولویت کار خود قرار دهد.

مذاکره با رئیس جمهور درباره پل ورودی فومن

حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان، در این نشست با ابراز امیدواری به حل شدن مشکلات در کنار همدیگر با همدلی مردم و دولت، آینده شهرستان را روشن عنوان کرد.
وی با اشاره به تلاش مستمر و بی وقفه خود و مسئولین برای خدمات رسانی به مردم شهرستان فومن، مطالبه گری را حق مشروع مردم و پاسخ به آن را وظیفه مسئولین دانست.
نماینده شهرستان فومن با پرداختن به مشکلات بخش سردار جنگل و در کل شهرستان، به مساله پل ورودی شهر فومن پرداخت و با بیان اینکه پل ورودی فومن باعث شد که فومن را از مقصد سفر به مسیر سفر تبدیل کند از مذاکره مستقیم خود با رئیس جمهور برای پیگیری مسائل این پروژه خبر داد.
نماینده مردم فومن و شفت به تقاضاهای مردمی و لزوم بازنگری در ۵۷ طرح هادی روستایی پرداخت و از اجرای بازنگری ۱۰ طرح هادی در زمان حاضر و همچنین افزایش این رقم خبر داد.
افتخاری با بیان این که هدف از نشست امروز، رسیدگی به مشکلات و شنیدن صدای مردم از نزدیک است، بر تعهد خود و سایر مسئولین به پاسخگویی به مطالبات مردم تأکید کرد.

محرومیت این بخش شایسته مردم سردارجنگل نیست

منتظری بخشدار سردارجنگل با اشاره به پتانسیل گردشگری و سایر ظرفیت های بخش سردار جنگل از جمله کریدور ارتباطی فومن ـ ماسوله، خواستار توجه بیشتر به قابلیت های منطقه شد و افزود: محرومیت این بخش شایسته مردم سردارجنگل نبوده و بر این باور هستیم که باید حداکثر تلاش با بهره گیری از تمام ظرفیت ها جهت ارتقای جایگاه بخش از حیث جذب اعتبار و منابع با کمک دهیاران و شوراها صورت پذیرد.
وی افزود: توجه به بخش گردشگری و توسعه کشاورزی و دامداری در این منطقه، موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصادی و بهبود معیشت خانوارها خواهد شد.
در آقای صادقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن با ارائه توضیحاتی درباره امور مربوط به منابع طبیعی، به مشکلات رایج و عمده موجود در شهرستان پرداخت و راهنمایی های لازم را جهت کاهش مشکلات حقوقی و قانونی در رابطه با املاک و زمین ها به حاضرین ارائه کرد و به پرسش های مطرح شده پاسخ داد.
همچنین آقای هنرپاک رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیز در پاسخ به تقاضاهای مربوط به آب روستایی در بخش سردارجنگل به ویژه دهستان آلیان به ارائه توضیحات پرداخت و با اشاره به فرسوده بودن خطوط انتقال و شبکه توزیع، دشواری های این اداره را جهت آب رسانی به مردم و تأمین آب شرب برای ایشان مورد توجه قرار داد و افزود: مشکلات با برنامه ریزی و اولویت بندی با تأکید بر روستاهای محروم از آب آشامیدنی، به تدریج رفع خواهد شد.
وی اشاره کرد، برنامه توسعه زیرساخت های آب روستایی در بخش سردارجنگل با اعتبار ۸ و تخصیص ۴ میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته و با برنامه ریزی های آتی، حفر چاه آب در برخی روستاها، مرمت زیرساخت ها و توسعه دارایی ها در این بخش انجام خواهد شد.
همچنین آقای شادپور رئیس اداره توزیع برق با ارائه گزارشی از عملکرد خود و اقدامات انجام شده برای برق رسانی به مردم، خواهان توجه به خدمات ارائه شده این اداره به بخش سردارجنگل شد و همچنین از برنامه آتی خود برای صرف ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه شبکه برق بخش سردار جنگل خبر داد.

Share