در جلسه مشترک صورت گرفت؛

مخالفت اعضای کمیسیون‌های شورای شهر رشت با جابجایی دکه‌ها در رشت

در جلسه مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت اعضای کمیسیون با لایحه جابجایی دکه های سطح شهر مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ابتدای این جلسه با اشاره به لایحه ارسالی مبنی بر پرداخت کمک مالی به بنیاد ایران شناسی اظهار کرد: در این لایحه موضوع کمک دویست میلیون تومانی به این بنیاد به منظور راه اندازی آن مطرح شده است.

حجت جذب با بیان اینکه در شرایط مالی حاکم بر جامعه، شهرداری رشت توان پرداخت این مبلغ را ندارد افزود: می توانیم از ظرفیت سرای محلات رشت به منظور مساعدت با این بنیاد استفاده کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با اشاره به جرائم تعلق گرفته به قرار داد خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: انتظار داریم مدیران شهری در زمان انجام چنین قرار دادهایی توجه و دقت بیشتری داشته تا از تحمیل هزینه های بیهوده به بیت المال جلوگیری شود.

فاطمه شیرزاد به لایحه جابجایی دکه ها در رشت اشاره کرد و گفت: این اقدام ممکن است موحب بروز مشکلاتی در شهر شده و پیشنهاد می کنم از انجام این موضوع جلوگیری شده و تنها بر حسب ضرورت این کار در شهر انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با انتقاد از وضعیت پرونده ها و لوایح ارسالی از سوی شهرداری به صحن شورا اظهار کرد: پرونده هایی که قرار است اعضای شورا درباره آن تصمیم گیری کنند باید با تمامی مستندات و مدارک مورد نیاز به شورا ارسال شود.

فرهام زاهد با بیان اینکه بسیاری از پرونده های ارسالی دچار نقایص متعدد هستند افزود: در برخی از پرونده های نظرت کارشناس سه نفره لحاظ شده اما نتیجه بررسی تیم کارشناسی در آن پرونده در زمان ارسال به شورا وجود ندارد و انتظار داریم به چنین مباحثی بیشتر توجه شود.

وی با ابراز گلایه از نحوه انعقاد برخی از قراردادها در شهرداری رشت گفت: در قرارداد خرید ماشین آلات و تجهیزات سازمان آتش نشانی رشت برای تاخیر در پرداخت مبلغ قرار داد جریمه پنج درصدی در نظر گرفته شده و این موضوع در حال حاضر موجب تحمیل هزینه های هنگفتی به شهرداری رشت شده است.

زاهد با تاکید بر اینکه تحمیل چنین هزینه هایی تامل برانگیز و تاسف برانگیز است بیان کرد: باید به درصدهایی که در قرار دادهای این چنینی در نظر گرفته می شود توجه بیشتری معطوف شده تا از بروز مشکلات بعدی پیرامون آن جلوگیری شود.
وی به لایحه جابجایی دکه های رشت اشاره کرد و گفت: هر گونه جابجابی دکه در رشت باید با در نظر گرفتن ارزش مکانی دکه ها و با نظر کارشناس دادگستری انجام شود.

محمد حسن عاقل منش عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با اشاره به اینکه جابجایی دکه ها در رشت در زمان فعالیت شورای سوم متوقف شد اظهار کرد: در لایحه ارسال شده جابجایی دکه ها به طول پنجاه متر مطرح شده که با این اقدام موافق نیستم.

مدیر املاک شهرداری رشت نیز در این جلسه پیرامون لایحه مساعدت مالی با بنیاد ایران شناسی اظهار کرد:

در شرایط فعلی توانایی در اختیار قرار دادن ملکی برای راه اندازی بنیاد ایران شناسی در درون مجموعه شهرداری رشت وجود ندارد.

محمود علیجان افزود: این بنیاد تقاضا کرده در صورت عدم اختصاص مکانی از سوی شهرداری به منظور راه اندازی آن در رشت، مدیران مربوطه با پرداخت مبلغ یکصد میلیون تومان برای اجاره یک ساختمان مناسب با هدف راه اندازی این بنیاد همکاری کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز با اشاره به وضعیت سرای محلات رشت به منظور راه اندازی بنیاد ایران شناسی در آن اظهار کرد: سراهای محلات اجاره ای توسط شهرداری های مناطق رشت لغو قرار داد شده اند.

محمد رضا علیزاده به سرای محله دیانتی رشت اشاره کرد و گفت: سرای محله دیانتی در حال حاضر محل دپوی برخی از پرونده های شهرداری منطقه شده است .

با موافقت اعضای کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت مقرر شد لایحه ارسالی درباره مساعدت با بنیاد ایران شناسی در جلسه مشترک کمیسیون های فرهنگی و بودجه شورای رشت بررسی شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در جلسه امروز کمیسیون های شورای شهر اظهار کرد: از سال ۹۴ خرید خودروها و تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در دستور کار قرار گرفت.

بابک رمضانی به خرید خودروهای سنگین امداد و نجات، نردبان هیدرولیکی و غیره برای سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: بر اساس قرار داد منعقد شده پیرامون این تجهیزات در هر مرحله از پرداخت توسط سازمان آتش نشانی به شرکت سازنده تجهیزات چنانچه تاخیری ایجاد شود باید جرائم مربوط به آن پرداخت شود.

وی با اشاره به محل تامین اعتبار خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بیان کرد: برای خرید این تجهیزات پنج میلیارد تومان وام از بانک شهر و ۲۶ میلیارد تومان از اسناد خزانه و یک میلیارد و سیصد میلیون تومان توسط شهرداری رشت پرداخت شده است.

رمضانی با بیان اینکه به علت نوسانات قیمت ارز و تاخیر در پرداخت به موقع مبلغ مورد قرارداد، جرائمی برای شهرداری رشت در نظر گرفته شده است تصریح کرد: جرائم تاخیر پرداخت و نوسانات قیمت ارز در این قرار داد حدود ۹ میلیارد تومان برآورد شده بود که پس از برگزاری چند جلسه شهرداری رشت موظف به پرداخت هشت میلیارد و هفتصد میلیون تومان شده است.

اعضای کمیسیون های برنامه و بودجه و بهداشت و محیط زیست شورای رشت با لایحه پرداخت جرائم تاخیری پیرامون خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت موافقت کردند.

Share