از عدم تحویل مسکن تا سوختن مسافران در قطار

متن شکوائیه ۱۰ بندی نمایندگان از آخوندی!

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکوائیه‌ ۱۰ بندی علیه عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی تهیه و تدوین کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکوائیه‌ای علیه عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی تهیه کرده‌اند که قرار است هفته آینده به قوه قضائیه ارسال شود.

متن این شکوائیه به شرح ذیل است:

۱- با توجه به اینکه عباس احمد آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی بارها قول داده بود و در پی آن رئیس جمهور هم وعده داده بود که پرونده مسکن مهر تا پایان ۱۳۹۶ در دولت یازدهم بسته می‌شود، اما آبان ۹۷ هم رسید، هنوز ۳ میلیون واحد مسکن مهر نیمه تمام در سراسر کشور باقی مانده، مردم با وجود واریز میلیون‌ها تومان همچنان بلا تکلیف هستند در حالی که آخوندی با خونسردی اعلام می‌کند که با افتخار حتی یک مسکن مهر را افتتاح نکردم. مسکن مهر به جای تکمیل طرح مزخرف خوانده شد.

۲- مسئله و مشکل بعدی مردم در برف تهران در سال ۹۶ پدید آمد که طی آن شاهد بسته‌شدن اتوبان تهران-قم و سردگردانی ۲ روزه مسافران در جاده بودیم، خیلی از مردم می‌گفتند اگر بحران یا حادثه‌ای اتفاق افتد، چگونه مدیریت می‌شود وقتی یک برف ساده اتوبان تهران قم را تعطیل کرد.

۳- حادثه قطار مشهد-تبریز در منطقه هفت خوان سمنان که باعث زنده سوختن تعدادی از زائران امام هشتم شده و در پی آن جمعی از نمایندگان تبریز و آذربایجان خواهان استیضاح آخوندی شدند ولی با لابی‌های گسترده این کار به سرانجام نرسید و در نهایت آخوندی اعلام کرد سه بار استیضاح شدم و ۵ بار رأی اعتماد از مجلس گرفتم.

۴- حادثه هواپیمای تهران یاسوج که کل مسافران و خدمه پرواز در کوه دنا از بین رفتند و آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی حتی عذرخواهی نکرد.

۵- حادثه کشتی سانچی در سواحل چین

۶- مشکل کامیون داران و عدم تهیه لاستیک و قطعاً یدکی کامیون داران و در نتیجه اعتصاب سراسری کامیون داران و حتی کشته شدن برخی رانندگان کامیون به خاطر نفوذ افراد ضدانقلاب یک اعتصاب صنفی صورت گرفت و به خاطر توقف حمل بار به تهران گران شد و وزیر راه و شهرسازی خم به ابرو نیاورد.

۷- واگذاری احداث بندر چابهار به هندی‌ها در حالیکه شرکت‌های داخلی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند،

۸- واگذاری کیترینگ فرودگاه امام خمینی به خارجی‌ها در حالی که کار مشکلی نیست که شرکت‌های داخلی نتواند انجام دهند.

۹- مطرح کردن طرح مسکن اجتماعی و عدم افتتاح حتی یک مسکن اجتماعی.

۱۰- خرید هواپیمای دسته دوم و عدم نوسازی ناوگان هوایی و در نتیجه افزایش حوادث هوایی.

پیش‌تر حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس اعلام کرده بود که جمعی از نمایندگان درحال تهیه و تنظیم شکوائیه‌ای برای عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی هستند.

وی اعلام کرده بود « اسناد متعددی درباره عملکرد آقای آخوندی دراختیار نمایندگان است که همین اسناد دلیل امضای طرح استیضاح وی توسط بسیاری از نمایندگان از جریانات مختلف شد. اسناد را جمع آوری کرده و در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم تا دستگاه قضایی به اتهامات مطرح درباره آخوندی رسیدگی کند؛ امروز مردم شکایات متعددی از وزارت راه و شهرسازی بخصوص در حوزه مسکن دارند که وزیر باید پاسخگوی آنها باشد.»

Share