رضا رسولی تاکید کرد:

لزوم توجه به سیما و منظر شهر در اجرای ماده ۱۱۰ و دیوار گذاری زمین های رها شده

رضا رسولی افزود: از آنجایی که ماده ۱۱۰ شهرداری ها به همه مسایل از جمله مسایل بهداشتی اشاره دارد، پس از تصویب ماده ۱۱۰ نیاز به مجوز از سازمان زیباسازی نمی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و یکمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با حضور اعضا و مشاورین کمیسیون شورا و شهردار منطقه یک، عصر روز بیستم آبان ماه در عمارت شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با تقدیر از شهردار منطقه یک به جهت تکمیل اطلاعات درخواست شده توسط کمیسیون برای املاک رها شده در این منطقه اظهار داشت: به لحاظ حقوقی باید به نوع مالکیت و کاربری توجه بیشتری نمود و بیشتر نگرانی ها برای املاک فاقد سند و املاک با کاربری های غیر کاربری مسکونی و املاک حاشیه رودخانه است.

رضا رسولی افزود: از آنجایی که ماده ۱۱۰ شهرداری ها به همه مسایل از جمله مسایل بهداشتی اشاره دارد، پس از تصویب ماده ۱۱۰ نیاز به مجوز از سازمان زیباسازی نمی باشد.

وی بیان داشت: در دیوار گذاری این املاک به زیباسازی باید توجه ویژه نمود و برای زیباسازی دیوارها برنامه ریزی شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت عنوان نمود: بیشترین دغدغه از بابت سواستفاده حقوقی است. همچنین این دیوار گذاری می تواند فضای مناسب تری برای افراد غیر موجه و ارازل و اوباش و متهاجر ایجاد نماید ولی با این وجود بیشتر مراجعه شهروندان به اعضای شورا به جهت ریختن و تجمع زباله در این املاک است. در صورتی که باید به فضای بی دفاع که احتمالا پس از دیوارگذاری ایجاد میشود، توجه نمود.

شهردار منطقه یک با اشاره به تکمیل لیست املاک منطقه یک شهرداری برای اعمال ماده ۱۱۰ قانون شهرداری اظهار داشت: در این لیست مالک، کد نوسازی، نوع مالکیت، نوع کاربری، مساحت زمین و طول دیوارگذاری املاک مشخص شده است.

ناصر عطایی افزود: برخی از این املاک نسقی و برخی سند دار می باشند. تمام این املاک با کد نوسازی و آدرس در سیستم ثبت می باشد و هزینه ها بر اساس همان کد انجام می گیرد.

موسوی، مشاور کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت بیان داشت: در حال حاظر هر منطقه به شکل سلیقه ای در محصور کردن املاک رها شده عمل می کنند.

وی افزود: حتی در برخی از املاک از فلاور باکس در جلوی زمین ها استفاده می شود که این باعث سردرگمی شهروندان میشود و استنباطی به جهت چرایی این عمل برای شهروندان وجود ندارد.

در ادامه لایحه اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها در کمیسیون عمران مصوب شد که در صورت احراز مالکیت در محدوده برآورد ارایه شده با لحاظ حداقل عملیات زیباسازی برای زمین های دارای چشم انداز شهری مناسب، بلامانع است و در سایر موارد فقط پاکسازی بلامانع می باشد.

همچنین در خصوص لایحه اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها در منطقه دو مصوب شد فقط پاک سازی بلامانع است.

در ادامه جلسه شهردار منطقه یک شهرداری رشت با توضیح اینکه ساختمان اداری منطقه یک شهرداری رشت فاقد بخش بایگانی مناسب می باشد بیان داشت: حجم عظیمی از پرونده ها در این بخش وجود دارد و کارشناسان نیز خطرناک بودن این وضعیت را اعلام نمودند.

ناصر عطایی با توجه به این وضعیت خواستار جابه جایی کد از ردیف بهسازی و ساماندهی پیاده رو و اصلاح باند لاین کند رو، برای مرمت ساختمان اداری و نمازخانه منطقه یک شهرداری رشت شد.

Share