امام جمعه رشت در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

لزوم اختصاص تسهیلات با سود کم برای اشتغال جوانان

نماینده ولی فقیه در گیلان به پاسخگو نبودن روش‌های سنتی در کارآفرینی جوانان اشاره کرد و گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در قالب علمی به جوانان ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن یاد و خاطره ای از مرحوم مهندس جعفر شهیدی اظهار کرد: رمز پیشرفت کشورها به‌ویژه کشورهای صنعتی در سایه شیوه‌هایی مانند حوزه‌های علمیه است.

وی بر تشویق مهارت‌آموزی دانش‌آموزان توسط مسؤولان آموزش و پرورش از ابتدای تحصیل تأکید کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی با توجه به نیازهای جامعه بیشتر به بخش‌های کمی توجه شده و اکنون باید برای ارتقای کیفی فعالیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بخش سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای جامعه نیست، تصریح کرد: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باید در قالب‌های علمی به جوانان ارائه شود و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه کارآفرین در این زمینه حائز اهمیت است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره بیکاری جوانان به‌ویژه در گیلان اشاره کرد و گفت: فقر گیلان در زیر سرسبزی این استان پنهان شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار پیگیری مسائل جوانان پس از فارغ‌التحصیلی از مراکز آموزشی و دانشگاهی شد و بیان کرد: اختصاص تسهیلات با سود کم برای ایجاد اشتغال جوانان تاثیرگذار است ضمن اینکه جوانان در سایه خدمت‌رسانی پس از دانشگاه تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خروجی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس موجب تشویق دانش‌آموزان به مهارت‌آموزی می‌شود، اظهار کرد: هر جا نیاز به کمک باشد، دانشگاه‌های مولد را یاری می‌کنیم.

برنامه درسی مدارس عملیاتی و کارگاهی می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در دیدار مذکور ایجاد ارزش را با تلاش سودمند جوانان امکانپذیر دانست و گفت: مهارت‌آموزی باید از آموزش و پرورش آغاز شود و از اهداف دانش‌آموزان باشد.
ابراهیم صالحی عمران به وضعیت کشورهای پیشرفته در زمینه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد از دانش‌آموزان وارد بازار کار می‌شوند و تنها ۲۰ درصد به دانشگاه‌ها می‌روند.

وی، تشویق دانش‌آموزان به مهارت‌آموزی را نیازمند گفتمان اجتماعی ملی خواند و بیان کرد: امر مذکور طلب می‌کند در برنامه‌های درسی تغییر اساسی ایجاد کنیم تا عملیاتی و کارگاهی شود.

صالحی عمران با بیان اینکه برای عملیاتی و گارگاهی شدن برنامه‌های درسی دانش‌آموزان ورود کردیم، تصریح کرد: برنامه‌های درسی باید طوری باشد تا پس از آموزش بتواند منشا درآمد برای جوانان باشد.

مهارت‌آموزی در عرصه فرهنگی مغفول مانده است

رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان نیز در دیدار با آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که در مهارت‌آموزی مغفول مانده، در عرصه فرهنگی است اظهار کرد: هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی توسط آموزش و پرورش راهگشا و تاثیرگذار است.

رسول شمشادی به وجود ۷ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در گیلان اشاره کرد و گفت: مهارت‌ها به صورت آکادمیک در مراکز مذکور به جوانان ارائه می‌شود.

Share