عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

فرار شریعتمداری از پاسخگویی صحت ندارد|تغییر وزرا تأثیری در رویکرد اقتصادی دولت ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به تغییرات انجام‌شده در بدنه دولت و معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس گفت: تعویض وزیر تغییری در رویکردهای اقتصادی کشور ایجاد نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سیدکاظم دلخوش اظهار داشت:‌ مباحث اقتصادی و بسیاری از مشکلات و چالش‌های فعلی جامعه به‌ویژه در شش‌ماهه نخست امسال ریشه در مسائل پیچیده‌تری دارد و به‌اعتقاد بنده تغییر یک یا چند وزیر رویکردهای اقتصادی را دچار تغییرات اساسی نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ اعمال برخی تغییرات و یا جا‌به‌جایی‌ها در بدنه دولت به‌ویژه در تیم اقتصادی تأثیر آن‌چنانی در حوزه مسائل اقتصادی و چالش‌های پیش‌ِرو ایجاد نمی‌کند بلکه با ورود فرد جدید به‌عنوان وزیر روال کارها مجدداً به همان شیوه عادی از سر گرفته می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد:‌ در مورد برخی وزرا از جمله وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت مسائلی پیرامون فرار وی از عدم پاسخگویی به نمایندگان مجلس شایع شده که البته صحت ندارد زیرا تمامی وزرا تاکنون در برابر مجلس و پاسخ به شبهات مطروحه رویه مثبتی داشته‌اند.

دلخوش با بیان اینکه قضیه استیضاح شریعتمداری در مجلس مطرح نشده بود افزود:‌ مجلس عزمی برای کشاندن وی به صحن علنی نداشت از آن سو رئیس جمهور نیز قبل از شکل‌گیری هر جریانی ضمن قبول استعفای وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت او را برای پست دیگری به مجلس معرفی کرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه وزارت صمت مشکلات ویژه خود را دارد بیان داشت:‌ شرایط مربوط به بازار ارز و سکه به‌عنوان مؤلفه‌ای بسیار تأثیرگذار در دست وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت نیست بنابراین هر وزیری که برای این وزارتخانه معرفی و منصوب شود مشکلات موجود حل‌وفصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعمال تغییر و تحولات در بدنه دولت را ضامن ایجاد شرایط مطلوب در حوزه اقتصادی ندانست و گفت:‌ به‌اعتقاد بنده چالش‌های فراروی اقتصاد کشور به‌گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار داشت با خروج و ورود فرد جدیدی مشکلات فعلی برطرف شوند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در پاسخ به موضوع احتمال استعفای وزیر امور خارجه نیز اظهار داشت:‌ بنده در این مورد اطلاع چندان دقیقی ندارم اما با توجه به حضورم در جلسات مجلس،‌ کمیسیون‌ها و سایر حوزه‌های مرتبط دیگر تاکنون سخنی در این مورد نشنیده‌ام.

Share