مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

صید و شکار پرندگان در گیلان از نیمه آبان قانونی می‌شود

با ابلاغ دستور العمل مربوط به صید و شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، شکارچیان مجاز، از ۱۵ ابان می توانند اقدام به اخذ پروانه شکار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه شکارچیان مجاز، از ۱۵ ابان می توانند اقدام به اخذ پروانه شکار کنند گفت: صدور پروانه شکار از نیمه آبان ماه به صورت محدود در دفاتر پیش خوان دولت صادر می شود و اداره کل محیط زیست گیلان در هماهنگی با دامپزشکی استان نسبت به پایش مشترک در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عمل خواهد کرد که در صورت تایید و اعلام دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری، صدور پروانه های شکار متوقف و مجوز های صادر شده لغو خواهد شد.

محمدپور افزود: بر اساس اختیارات در نظر گرفته شده در ابلاغیه سازمان محیط زیست، شکارچیان مجاز خواهند بود تا صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا دو قطعه و از پرندگان آبزی ۴ قطعه را شکار نمایند و روز های شکار هم برای دو روز پنجشنبه و جمعه در نظر گرفته شده است.

در دوسال گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، صدور پروانه شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست متوقف شده بود.

Share