مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان در جمع اصحاب رسانه:

یک هزار و ۵۰۰ برنامه برای هفته پدافند غیرعامل در نظرگرفته شده | مهاجرت به گیلان یک نوع تهدید است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان در ادامه به سنبل آبی که از تهدیدات زیستی در استان است اشاره کرد و افزود: سنبل آبی یک تهدید زیستی است و این گیاه از بیرون کشور به داخل آمده است و طی ۵۰ سال تمام آب‌های زیر زمینی را از بین می‌برد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر محمدپور، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به پیش رو بودن هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل کشور به دستور مقام معظم رهبری در آبان ماه ۱۳۸۲ برای تحقق‌ بخشیدن به فرامین رهبر انقلاب جهت ایجاد هماهنگی در بین دستگاهی های اجرایی با هدف کاهش آسیب پذیری، حفظ امنیت و جان و مال مردم تشکیل شده است.

تهدیدات به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی است

محمدپور با اشاره به کارکردهای پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیر عامل از لحاظ ساختار، زیر مجموعه نیروهای مسلح است اما حوزه عملکردش در بخش های کشور بیشتر است.

وی با تشریح واژه پدافند گفت: پدافند به معنای خنثی سازی در مقابل تهدیدات است و تهدیدات به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به اینکه در تهدیدات غیر طبیعی پدافند غیر عامل ورود می کند، تصریح کرد: تهدیدات غیر طبیعی به سه دسته تقسیم می‌شوند یا تهدیدات سخت یعنی جنگ که در این حوزه ستاد کل نیروهای مسلح ورود می‌کنند در دسته دوم تهدید فناوری پایه شامل زیستی، کالبدی، بیولوژکی است و دسته سوم هم تهدید مردم محور است.

مهم‌ترین چالش پدافند غیرعامل، موضوع فرهنگ سازی است

به گزارش دیارمیرزا، محمدپور با بیان اینکه صداوسیما و رسانه های مختلف با انعکاس اخبار مطلوب از جلسات پدافند غیرعامل می توانند کمک بزرگی در راستای پیشبرد اهداف این سازمان کنند، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین چالش پدافند غیرعامل، موضوع فرهنگ سازی در بین دستگاه های اجرایی و جامعه است که فعالان حوزه ارتباطات با تسلط بر این موضوع می‌توانند، خدمات ارزنده ای را داشته باشند.

وی در ادامه به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: مجموعه تهدیداتی را برای کشورمان پیش‌بینی می‌کنیم و این جنگ را هیبریدی یا جنگ ترکیبی نام گذاری می‌کنیم و این جنگ شامل تهدیدات متفاوتی است و موضوعات مختلف کشور را در بر می‌گیرد. استراتژی آمریکایی ها مقابل ایران در سه سطح می باشد که سطح اول بین المللی است یعنی میزان روابط کشورمان با کشورهای دیگر را بررسی می کند و در سطح دوم از همه ابزارهایی که به عنوان جنگ هیبریدی عمل می کند و در سطح سوم سطح اجرایی است که تهدیدات پیشبینی شده را در عرصه اقتصادی و عملیات روانی اجرا می کند همچنین باید بدانیم که ابزار سناریو آمریکایی ها شبکه های اجتماعی است و این بستر مردم ما هستند. همچنین صیانت از معیشت مردم در برابر تیرهای جنگ اقتصادی دشمن امری ضروری برای ما است، یکی از اهداف استراتژیک آمریکا محدود کردن معادلات قدرت ایران است.

سنبل آبی طی ۵۰ سال تمام آب‎های زیر زمینی را از بین می‌برد

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان در ادامه به سنبل آبی که از تهدیدات زیستی در استان است اشاره کرد و افزود: سنبل آبی یک تهدید زیستی است و این گیاه از بیرون کشور به داخل آمده است و طی ۵۰ سال تمام آب‌های زیر زمینی را از بین می‌برد.

وی در رابطه با شورای پدافتد غیر عامل گفت: در این شورا ۱۱ کارگروه تخصصی، ۱۶ کارگروه شهرستانی و ۲ قرارگاه عملیاتی شامل قرارگاه زیستی و سایبری فعالیت می‌کنند.

محمدپور با با یادآوری اینکه از هشتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است، افزود:یک هزارو ۵۰۰ برنامه برای هفته پدافند غیرعامل پیش بینی شده است و شعار هفته پدافند غیرعامل، «پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی» است.

۳۰ درصد از برنامه های کلان جلوتر هستیم

وی ادامه داد: براساس برنامه ابلاغی در حال حاضر ۳۰ درصد از برنامه های کلان جلوتر هستیم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان در زمینه تهدیدات زیستی و جلوگیری از سنبل آبی در گیلان تصریح کرد: این مسئله از تالاب انزلی گیلان آغاز شد که در این مقوله باید دو نگاه داشته باشیم یک نگاه سازمانی و بخش دیگر ورود پدافند غیرعامل است.

فروش سنبل آبی در گلفروشی‌ها ممنوع است

محمدپور افزود: سنبل آبی سبب ایجاد بیماری هایی مانند سرطان است و فروش آن در گل فروشی ها ممنوع است و در این زمینه مردم نیز باید کمک کنند.

وی در مورد مهاجرت افراد به گیلان گفت: به شدت با فروش و تغیر کاربردی زمین های کشاورزی مقابله می‌کنیم.

مهاجرت به گیلان یک نوع تهدید است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به اینکه گیلان از نظر جرم و جرائم از استان های امن است، تأکید کرد: مهاجرت به گیلان یک نوع تهدید است و برای این امر برنامه ریزی های ویژه‌ای داریم.

وی در خصوص صنعت برق و صادرات آن در زمان بحران گفت: این صنعت بسیار پر هزینه است ولی در همان زمان که با مشکل برق روبرو بودیم تدابیر خوبی صورت گرفت و باید در شرایط سخت و جنگ، نقاط قوت بیان شود تا به دست دشمن بهانه‌ای ندهیم.

پسماند برای گیلان یک تهدید است | اگر مسئولان به‌دنبال حل مشکلات مردم باشند تمام مشکلات نظام حل می‌شود

محمدپور با اشاره به اینکه پسماند برای گیلان یک تهدید محسوب می‌شود، اظهار داشت: اگر هر مسئول منفعت شخصی خود را در کارها کنار بگذار و به فکر حل مشکل باشد تمام مسایل نظام حل خواهد شد.

وی افزود: اعتقاد من این است که در بحث مدیریتی باید مدل دهه ۶۰ اجرا شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در پایان تأکید کرد: رسانه ها باید در راستای روشنگری کار کند و بدور از غرض ورزی مطالب را نشر دهند.

Share