آیت الله فلاحتی: زندگینامه شهدای روحانی برای نسل جوان بازخوانی شود

سخنران یادواره میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان مشخص شد

نماینده ولی فقیه در گیلان به تاثیرگذاری سیره شهدای روحانی در جامعه اشاره کرد و گفت: زندگینامه شهدای روحانی برای نسل جوان بازخوانی و اطلاع رسانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه ستاد برگزاری یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان با اشاره به اینکه تعداد شهدای روحانی در جنگ تحمیلی به تناسب جمعیتی بیشتر از اقشار دیگر بود اظهار کرد: ۹۸ درصد از شهدای روحانی را جوانان تشکیل می دهند.
وی، گرامیداشت و یاد شهدای مروج دین خدا را برای مردم بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: امروز یکی از امور خوبی که می تواند جامعه را در مسیر آرمانی قرار دهد، خون شهداست.
امام جمعه رشت با بیان اینکه هر جامعه ای به مفاخر خود افتخار می کند، تصریح کرد: زندگینامه شهدای روحانی برای شناخت نسل جوان بازخوانی و اطلاع رسانی شود.
آیت الله فلاحتی، خواستار پرهیز از اجرای برنامه های مصنوعی در یادواره شهدای روحانی گیلان شد و بیان کرد: مجموعه نکوداشت یادواره شهدای روحانی مناطق شرق، غرب و مرکزی استان برای اطلاع رسانی به جامعه تهیه شود.
وی بر تجلیل از روحانیون رزمنده و مبارز تاکید کرد و افزود: حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی یک مبارز بی ادعا بود و بیان زندگینامه این شخصیت ها برای جوانان شگفت آور است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر زنده ماندن راه و رسم شهیدان، خاطرنشان کرد: اگر انسان در مسیر مجاهدان قرار گیرد و به ترویج راه شهدا بپردازد خداوند به او عنایت ویژه دارد.
آیت الله فلاحتی به وجود عطر شهدا در کوچه و خیابان های شهر اشاره کرد و یادآور شد: سبک زندگی اسلامی را می توان با استفاده از زندگی شهدا در جامعه ترویج کرد.
زندگینامه ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان جمع آوری شد
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور به برگزاری یادواره میرزاکوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه استان در ۱۱ آذرماه سال جاری در رشت اشاره کرد و گفت: یادواره مذکور در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار می شود.
حجت الاسلام غلامحسن تسخیری به برگزاری یادواره شهدای روحانی گیلان با محوریت شرق، غرب و مرکزی استان اشاره کرد و افزود: یادواره شهدای روحانی شرق گیلان با سخنرانی آیت الله فلاحتی در آستانه اشرفیه برگزار شده است.
وی ادامه داد: ۳۰ آبان ماه جاری یادواره شهدای روحانی غرب گیلان با محوریت آیت الله بهجت در فومن برگزار می شود.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان از جمع آوری آثار ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه استان خبر داد و بیان کرد: جمع آوری آثار رزمندگان روحانی گیلان به اتمام رسیده و آلبوم آن تهیه شده است.
لازم به ذکر است ساعت ۱۰ صبح روز ۱۱ آذرماه سال جاری یادواره میرزاکوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار می شود.

Share