مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان

زیباسازی کار زشت تکنیک دشمن است|استراتژی فشار با هدف فرسایش سرمایه در دستور کار دشمن است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در همایش نقش صنعت و کشاورزی در پدافند غیرعامل در فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه گفت: زیبا سازی کار زشت تکنیک دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمدپور مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس شهرستان آستانه اشرفیه و مدافعان حرم و همچنین سالروز رحلت رسول اکرم و شهادت حضرت امام حسن ع و امام رضا (ع) گفت: از نظر معارف اسلامی و قرآن، انسان در معرض تهدید است و در قرآن از آن نام برده شده و برای مقابله با تهدیدات نیازمند پدافند عامل و غیر عامل است

وی ادامه داد: این دشمن است که نوع مقابله با خود را برای ما مشخص می کند، زیرا اوست که روش های مختلف را برای مقابله با ما انتخاب می کند. این تهدیدات گاهی نظامی و گاه غیر نظامی است. گاهی دشمن با وسوسه تلاش دارد کاری کند که خود افراد و کشور ها اقدامات مورد نیاز او را انجام دهند.

 زیبا سازی کار زشت تکنیک دشمن است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: زیبا سازی کار زشت نیز کاری است که دشمن انجام می دهد و ما را مجبور به انجام آن می کند و یا با ایجاد باور غلط زمینه آسیب را برای خود ایجاد می کند. یکی از اصول پدافند غیر عامل خود شناسی واقع گرایانه است.

وی تحکیم باورها و اعتقادات را از مهمترین اصول برای مقابله با تهدیدات دشمن دانست و گفت: در اصول دین ما پدافند غیر عامل اصل اول است و در واقع اسلام پیشگیری را بهتر از درمان دانسته است. گستردگی پدافند غیر عامل به گستره تهدیدات است و به دلیل تغییر تهدیدات مدل های پدافند غیر عامل نیز باید تغییر کند.

علمی و دقیق بودن پدافند غیر عامل

دبیرشورای پدافند غیرعامل استان گیلان با تاکید بر علمی بودن پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل صنعتی ، اقتصادی، اجتماعی و .. پدافند غیر عامل ویژه خود را می طلبد اما این حوزه ها با هم ارتباط دارند و نیازمند یک مدیریت واحد است.

وی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران گفت: دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی به دلیل حقوق بشر، حقوق زنان و یا وجود حکم اعدام در قوانین ایران نیست این مسائل در کشور های دیگر مانند عربستان به شدت نقض می شود اما این دشمنی ها با آنها وجود ندارد. دشمنی آنها به دلیل استقلال سیاسی و نفوذ منطقه ای ایران است.

دشمنان استراتژی فشار با هدف فرسایش سرمایه ها را در دستور کار خود قرار داده اند

محمدپور بابیان اینکه جنگ نظامی علیه ایران در استراتژی آمریکا نیست، اظهار داشت: دشمنان استراتژی فشار باهدف فرسایش سرمایه ها را در دستور کار خود قرار داده اند زیرا می دانند با وجود این سرمایه ها ایران نفوذ ناپذیر است. آنها با بیان اینکه ایران از لحاظ نظامی تهدیدی برای جهان است می خواهند این سپر دفاعی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند اما اصول پدافند غیر عامل این است که توان دفاعی را بالا ببرد.

 هدف دیگر دشمنان انقلاب اسلامی کاهش نفوذ منطقه ای ایران است

دبیرشورای پدافند غیرعامل استانداری گیلان  کاهش نفوذ منطقه ای ایران را هدف دیگر دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: داشتن سرمایه هایی چون حزب الله و محور مقاومت برای دشمنان ما قابل قبول نیست به همین دلیل در جامعه شبهه چرایی دخالت ایران در سوریه و عراق و حمایت از این گروه ها را مطرح و گسترش می دهند.

مهمترین سرمایه انقلاب اسلامی ایران وجود ولایت فقیه است

وی وجود ولایت فقیه را مهمترین سرمایه انقلاب اسلامی ایران در برابر تهدیدات دشمنان دانست و گفت: دشمنان به دنبال آسیب رسانی به این اقتدار و این سرمایه عظیم هستند به همین دلیل با طرح موضوع و مسائل مختلف مانند چسباندن برچسب ضد ولایت به دوستاران واقعی ولایت فقیه، می خواهند عقبه ولایت را کاهش دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان سرمایه انسانی را یکی دیگر از سرمایه های انقلاب اسلامی نامید و گفت: با توطئه آمریکا و انگلیس و سرمایه عربستان سعودی می بینیم گروه های ضد انقلاب در خارج وارد فاز نظامی می‌شوند و به دنبال جذب جوانان ما هستند؛ باید با این تهدیدات مقابله کرد. از سوی دیگر به دنبال ایجاد ناامنی اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران هستند که باید حواسمان باشد و نگذاریم بجای مقابله با فساد به مقابله با سرمایه‌داران برویم.

امیر محمدپور توجه به نخبگان برای مقابله با تهدیدات هوشمند دشمنان را امری ضروری دانست و افزود: نباید بگذاریم دشمنان با جنگ روانی زمینه مهاجرت نخبگان را ایجاد کنند.

Share