مصطفی هاشمی طبا:

روحانی دوست دارد تفکرش در دولت بعد هم حاکم باشد | احمدی‌نژاد همه خرابکاری‌ها را کرد و رفت

مصطفی هاشمی طبا گفت: برای هر کسی از جمله خود من مهم است که چه کسی رئیس جمهور آینده کشور خواهد بود، به طور طبیعی آقای روحانی هم نظر خود را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، مصطفی هاشمی طبا و رقیب حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ معتقد است «روحانی گرچه به ادامه رویکرد دولتش در دولت آینده علاقه دارد اما آنقدر روزهای پرمشغله ای را سپری می کند که وقت و زمانی برای فکر کردن به مصادیق آن نمی یابد».

آقای هاشمی طبا به نظر شما برای آقای روحانی مهم است چه کسی بعد از او رئیس جمهور خواهد شد؟

برای هر کسی از جمله خود من مهم است که چه کسی رئیس جمهور آینده کشور خواهد بود، به طور طبیعی آقای روحانی هم نظر خود را دارد اما معنی اش این نیست که مشکلات را انبار کند و به رئیس جمهور بعدی تحویل دهد. بلکه برعکس باید کاری کند، اگر شخصیت دلخواه او سال ۱۴۰۰ روی کار آمد و رئیس جمهور شد، با مشکلات کمتری مواجه شود.

به نظر شما آقای روحانی از میان اطرافیان یا سایر سیاستمداران تمایل دارد چه کسی رئیس جمهور بعدی باشد؟ نام های مختلفی همچون آقایان علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و محمدجواد آذری جهرمی در این زمینه مطرح می شوند، به نظر شما آقای روحانی اگر خودش بخواهد کسی را انتخاب کند تمایل دارد چه کسی رئیس جمهور بعد از او باشد تا به رویکرد دولت اعتدال پایبند بماند؟

فکر نمی کنم، آقای روحانی به لحاظ شخصی نظر خاصی درباره کسی داشته باشد ولی دوست دارد تفکر خودش در دولت بعد هم حاکم باشد ولی شخص خاصی مدنظرش نیست.

یعنی معتقدید آقای روحانی درباره رئیس جمهور آینده به مصادیق فکر نمی کند؟

الان آقای روحانی اینقدر با گرفتاری های زیادی در امور مختلف اجرایی مواجه است که نمی تواند و وقتی ندارد که به این نوع مسائل بیاندیشد.

این روزها آقای احمدی نژاد از هر فرصتی برای نقد به دولت آقای روحانی در حوزه های مختلف استفاده می کند، به نظر شما حرف های او چقدر در عرصه سیاسی کشور گوش شنوا دارد؟ آیا می تواند روی جهت گیری دیدگاه مردم نسبت به دولت و انتخاب رئیس جمهور آینده اثرگذار باشد؟

خیر، حرف های آقای احمدی نژاد اثر ندارد چون همه خرابکاری ها را کرده و رفته است بنابراین فکر نمی کنم کسی در این زمینه حرف او را بخواند و تأثیر بپذیرد.

Share