دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی:

دولت طرح اتهام افساد فی‌الارض برای فعالان محیط زیست را پی‌گیری می‌کند

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از پی‌گیری مساله طرح اتهام فی‌الارض برای فعالان محیط زیست توسط مجموعه دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح اتهام افساد فی‌الارض برای فعالان محیط زیست، اظهار کرد: در این باره اتهام جدیدی مطرح شده اما هنوز حکم صادر نشده است، اگر هم صادر شود حکم بدوی است و مرحله تجدیدنظر دارد و فعلا این مساله در حد اتهام است. در مجموعه دولت آنها که مرتبط هستند در حال پیگیری هستند و رایزنی می‌کنند.

وی در واکنش به اظهارات اشرف بروجردی مبنی بر اینکه مشکل فقدان وزیر زن متوجه نوع تعامل بانوان بدنه دولت با رییس‌جمهوری است، گفت: تا جایی که من می‌توانم ادعا کنم از هر فرصتی برای این موضوع استفاده می‌کنیم و این ادعا را قبول نداریم. خود کسی که این حرف را زده به عنوان مسئولیتی که زمان انتخابات داشت این مسئله درباره خودش هم صادق است اما در هر صورت ما تلاش خود را کردیم و همچنان ادامه می‌دهیم.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی تاکنون برای معرفی وزیر زن قانع نشده است، گفت: ایشان قانع هستند اشاره هم کردند و تلاش خود را هم می‌کنند اما همانطور که گفتند تا الان این امر محقق نشده است. بارها مطرح کردند سه نفر را در نظر داشتند به هر دلیلی نشده، باید دید چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

مولاوردی در پاسخ به پرسشی درباره مطرح شدن بحث کاهش مهریه گفت: مهریه را می‌شود کم کرد اما بحث تعدیل مهریه هم مطرح اسست و با توجه به بخشنامه رئیس قوه قضاییه در پی نوسانات نرخ سکه و تاثیر آن بر افزایش زندانیان مهریه، دستور تعدیل مهریه داده شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: الان و قبل از این درباره اختیار کاهش مهریه مشکلی نداشتیم در مورد افزایش آن شورای نگهبان نظر داده بود که نمی‌توان مهریه را بعد از عقد افزایش داد ولی درباره کاهش و تقلیل آن مسئله‌ای نبوده است.

وی در پایان تاکید کرد: الان زوج‌های جوان بیشتر سمت شروط ضمن عقد می‌روند این شروط جایگزین مهریه‌های نجومی می‌شود و فرهنگ خوبی در حال جا افتادن است اما هنوز جای کار دارد.

Share