امام جمعه رشت:

دستگاه قضا مبارزه با فساد اقتصادی را ادامه دهد | حیات نظام اسلامی در گرو پشتیبانی مردم است

امام جمعه رشت ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه مردم را امیدوار کرد لذا انتظار داریم مبارزه با فساد اقتصادی همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، خانواده را مهمترین رکن جامعه دانست و اظهار کرد: دین مبین اسلام برای تربیت ارزش قائل است و لذا تربیت در خانواده شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه خانواده به انسان شخصیت می بخشد، تصریح کرد: خانواده می تواند عامل سعادتمندی انسان شود و بسیاری از انحراف ها و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از تربیت ناصحیح در خانواده و لقمه حرام است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به نقش روزی حلال در تربیت انسان، خاطرنشان کرد: خانواده ها قبل از فرزنددار شدن به لقمه پاک و حلال توجه داشته باشند تا معنویت در وجود فرزندشان شکل بگیرد. بی تردید اثر لقمه حلال و حرام در نسل انسان نمود پیدا می کند.

این کارشناس دینی، پرداخت خمس و زکات را یکی از راه های حلال کردن مال دانست و متذکر شد: کسب روزی حلال عبادت محسوب می شود و لذا برای کسب روزی حلال باید تقوا پیشه کنیم.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه مال حرام برکت حقیقی را از زندگی انسان دور می کند، گفت: مال حرام برکت ظاهری دارد، اما مال حلال به زندگی انسان معنویت و نورانیت می بخشد.

وی با اشاره به خفقان موجود در جامعه در دوران امامت امام حسن عسکری(ع)، عنوان کرد: امام یازدهم از طریق نمایندگان خود با مردم ارتباط داشت و به تبیین و تشریح ویژگی های حکومت ظالم پرداخت. بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) امامت حضرت مهدی(عج) از دوران طفولیت آغاز شد.

آیت الله فلاحتی، امام زمان(عج) را منجی بشریت و عدالت گستر جهان دانست و یادآور شد: اکنون در دوران غیبت امام زمان به سر می بریم و باید خودمان را برای ظهور حضرت آماده کنیم و آزمون های سخت را پشت سر بگذاریم.

امام جمعه رشت، ولایت فقیه را خط قرمز جامعه اسلامی در دوران غیبت دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

وی حیات نظام اسلامی را در گرو پشتیبانی مردم دانست و اضافه کرد: مادامی که مردم پشت سر ولایت و حامی نظام اسلامی باشند، فشارها و تحریم های دشمن نمی تواند خللی در حرکت انقلاب ایجاد کند، اما مردم از مسئولان انتظار دارند به وظایف خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، هفته وحدت را فرصت خوبی برای ایستادگی امت اسلام در مقابل استکبار و جهانخواران عالم دانست و یادآور شد: شکست صهیونیست ها در فلسطین نشان دهنده قدرت ایمان و وحدت مسلمانان است.

امام جمعه رشت، بسیج را یکی از ظرفیت های بزرگ نظام دانست و اظهار کرد: ایمان، اخلاص، پیشرو بودن، دشمن شناسی، کار جهادی، مسئولیت پذیری، آرمان گرایی، ایستادگی در مقابل دشمنان و مطیع امر ولایت بودن ویژگی بسیجیان است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه قضایی در برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه مردم را امیدوار کرد و موجب شد ثبات به بازار بازگردد لذا انتظار داریم مبارزه با فساد اقتصادی همچنان ادامه داشته باشد.

Share