فرماندار شهرستان فومن

در حال بازسازی خسارات به زیرساخت‌های فومن هستیم

جلسه دستگاه های اجرایی در زمینه بازسازی زیرساخت ها به ریاست فرماندار شهرستان فومن و با حضور ادارات مسئول، در محل دفتر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه دستگاه های اجرایی در زمینه بازسازی زیرساخت ها به ریاست فرماندار شهرستان فومن و با حضور ادارات مسئول، در محل دفتر فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی آخرین وضعیت شهرستان پس از وقوع بارندگی و سیل اختصاص یافته بود، هریک از روسای ادارات عضو به ارائه گزارش خود در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه جبران خسارات و بازسازی زیرساخت ها پرداختند.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در این جلسه ضمن تشکر از زحمات ادارات در بازسازی زیرساخت ها در شرایطی که اعتبارات کافی وجود ندارد، با اشاره به وقوع بارندگی اخیر که مجدداً پس از سیل قبلی رخ داد، بر لزوم آمادگی ادارات عضو کمیته بحران شهرستان در واکنش فوری به مشکلات و بحران ها تأکید کرد.

وی با اشاره به این که فرمانداری به جهت مراجعه مکرر مردم پس از وقوع سیلاب، زیر فشار و مطالبات گسترده عمومی است، خواهان اتخاذ تدابیر لازم در تمام امور توسط ادارات و تلاش برای کاهش خسارات و همچنین پاسخگویی شایسته به تقاضاهای مردم شد.

قاسم نژاد با تمجید از بی تفاوت نبودن مجموعه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان افزود: به جای صرفاً برآورد خسارت و انتظار برای دریافت اعتبارات، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کنار بخش دولتی، تا حد امکان در حال بازسازی خسارات وارده به زیرساخت ها هستیم.

قاسم نژاد افزود: با اتخاذ تدابیر لازم و تعیین چارچوب کار با هماهنگی دستگاه های نظارتی و قضایی، از نقض حقوق مردم و برداشت غیر قانونی از انفال عمومی جلوگیری شده است و انتشار اخبار غلط و مغرضانه نباید باعث ممانعت از انجام وظیفه دستگاه های خدمات رسان اجرایی توسط نهادهای مسئول شود.

قاسم نژاد فرماندار شهرستات فومن با پرسش از روسای ادارات، ضمن بررسی جوانب مختلف و مسائلی که ادارات در امر بازسازی ها با آن روبرو شده اند، راهکارهای لازم را جهت رفع مشکلات و دستورات لازم را به منظور تسریع در اجرای اقدامات در حال انجام صادر کرد.

در ادامه، مهندس رضایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار فومن با تأکید بر لزوم رعایت قانون در امر ساماندهی رودخانه ها و استفاده از مصالح موجود رودخانه ای مطابق مصوبه شورای حفظ بیت المال، بر هماهنگی میان ادارات در امر بازسازی ها تأکید کرد.

وی افزود هرگونه اقدام اصولی در آینده را مستلزم تامین اعتبار دانست و افزود:  اقدامات فعلی در راستای ایمن سازی صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه، بخشدار سردار جنگل، شهردار فومن، رئیس اداره امور آب، منابع طبیعی و آبخیزداری، شهردار ماکلوان، آب و فاضلاب روستایی، مخابرات، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گاز، راهداری و حمل و نقل جاده ای و برق به ارائه گزارش عملکرد خود از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه وظایف تخصصی خود، مسائل و مشکلات موجود و همچنین برنامه خود برای اقدامات آتی پرداختند و در خصوص مشکلات خود، توضیحاتی به فرماندار و حاضرین در جلسه ارائه کردند.

به دستور فرماندار، جلسات مرور این اقدامات و ارائه گزارش ادارات به فرماندار از این پس به طور هفتگی برگزار خواهد شد.

در انتها فرماندار، معاون و بخشدار سردار جنگل به منظور بررسی وضعیت شماری از این اقدامات انجام شده، به بازدید میدانی پرداختند.

Share