معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان

درک و آگاهی خود را نسبت به موضوعیت فضای سایبری بالاتر ببریم

علی اصغر جمشیدنژاد با بیان اینکه پدافند غیرعامل به منظور کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری در امور مختلف ضروری است، تصریح کرد: اقدامات پدافند غیرعامل سرمایه گذاری برای حفظ منابع و تاسیسات زیر بنایی و حیاتی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش علمی و ترویجی آشنایی با تهدیدات نوین با حضور علی اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، سعید زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان در سالن اجتماعات مخابرات استان گیلان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره از حدیثی از حضرت علی (ع) بیان کرد: باید فرزند زمان خویش باشیم یعنی امروز زمان آن است که باید از تحولات روز دنیا آگاهی کامل داشته باشیم و هر تهدیدی که ما را دنبال می کند بتوانیم راه حل مقابله با آن را پیدا کنیم.

جمشیدنژاد با اشاره به پدیده های فضای سایبری بیان کرد: پدیده فضای سایبری و مجازی که یکی از روند های فناورانه جهانی فضای سایبری می باشد در همه کشورها اثرات متفاوت گذاشته است و معمولا اکثر کشور ها به دنبال کنترل و مدیریت آثار شبکه ها بر بخش های کشورشان اعم از سیاسی، فرهنگی، امنیتی، اجتماعی و حتی در سطح براندازی هم می باشند و حتی فرصت درآمد زایی از فضای سایبری را بوجود آورده اند که این روند به اقتصاد آن کشور کمک شایانی می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان اذعان داشت: مهمترین دستاورد ایران در گام نخست هوشیار سازی و بیدارسازی و ارتقای سواد فضای مجازی مردم بوده است و اگر این کار به طور کامل صورت پذیرد جامعه ما در مقابل تهدیدات فضای مجازی بیمه خواهد شد و از فرصت بی نظیر این فضا برای دستیابی به آرمان‌ ها و اهداف خود بهره می‌برد.

جمشیدنژاد با اشاره به حفاظت فضای سایبری در کشور افزود: پدافند غیرعامل دستگاهی است که در حفاظت از زیرساخت های فضای سایبری و همچنین بخش های مختلف تلاش می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به منظور کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری در امور مختلف ضروری است، تصریح کرد: اقدامات پدافند غیرعامل سرمایه گذاری برای حفظ منابع و تاسیسات زیر بنایی و حیاتی کشور است.

جمشیدنژاد با اشاره به پیشرفت های فضای سایبری خاطرنشان کرد: بر اساس پیشرفت فرآیندهای فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف به وجود آمده‌ در دنیا، باید درک و آگاهی خود را نسبت به موضوعیت فضای سایبری بالاتر ببریم و با رعایت اصول پدافند غیرعامل در امر حفاظت از فضای سایبری، این مقوله را گسترش و توسعه ببخشیم.

Share