نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

خدمت صادقانه به مردم هم عبادت و هم زیارت است|استفاده از تجربیات موفق دیگران غرب زدگی نیست

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان تالش روند کمک به سیل زدگان را مطلوب دانست و گفت: باید اقدامات اساسی‌تری برای کاهش خسارات انجام شود.

اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله اشکوری نماینده مجلس خبرگان رهبری از مناطق سیل زده تالش بازدید کرد.

ظهر امروز جلسه ای به ریاست فرماندار تالش و با حضور نماینده مجلس خبرگان، اعضای شورای تامین و اعضای ستاد بحران شهرستان تشکیل شد.

آیت الله اشکوری ضمن قدردانی از تلاش های مسئولین استانی و شهرستانی در رفع بحران سیل اخیر اظهار داشت: اگرچه ما از جاماندگان پیاده روی عظیم اربعین حسینی هستیم اما بر هیچکس پوشیده نیست که خدمت صادقانه به مردم هم عبادت و هم زیارت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین تاکید کرد: استواری و استحکام در امور معیشت و مدیریت و اندیشه صحیح از موارد ارشادی دین ماست که بر پایه فهم و درک انسانی بنا شده است و اگر این اندیشه استوار از یک مشرک هم باشد گمشده مومن است.

وی افزود: استفاده از تجربیات موفق دیگران برای بازسازی، پیشرفت و نوآوری در جهت اعتلای جوامع را با غرب زدگی اشتباه نگیریم چرا که استفاده از اندیشه های متعالی و تجربیات دیگران حکم شرع و عقل است و این نه به معنای خودباختگی بلکه نشانه هوشیاری مومن و فرد مسئول برای بکارگیری راه صحیح است.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم همواره برحق می باشد اذعان داشت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری همواره بر این بوده که کارهای انجام شده به نحو احسن و بطور کامل به سمع و نظر مردم برسانید تا امیدوار شوند و از خدمات صورت گرفته نظام آگاه و مطلع گردند.

آیت الله اشکوری همچنین متذکر شد:برای اینکه در مجموع هزینه های کمتری به بدنه نظام وارد شود بایستی اقدامات اساسی و جوهری در حل مسائل و مشکلاتی همچون سیل اخیر صورت پذیرد تااز خسارات مالی و جانی احتمالی در سال های آتی نیز جلوگیری شود.

سیدعیسی مهدوی فرماندار تالش با بیان اینکه تمام تلاش قوای استانی و شهرستانی برای جلوگیری از آسیب های بیشتر بود افزود:با‌توجه به اینکه با فاصله کوتاهی دو سیلاب متمادی بوقوع پیوست در مجموع حدود ۱۵۰میلیارد تومان برآورد خسارت سیلاب های اخیر بوده که عمده این خسارات مربوط به رودخانه ها و سردهنه ها می باشد

Share