مدیرعامل شرکت گاز گیلان:

صاحبان خانه‌های نسقی برای دریافت علمک به اداره گاز مراجعه کنند

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در مورد افزایش بهای گاز نیز اظهار کرد: هزینه مصرف گاز به دستور دولت از خرداد ماه حداکثر ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است اما مردم گیلان نگران تامین گاز در فصل سرد سال نباشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین اکبر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه ها یاوران دستگاهای اجرایی هستند، گفت: تنها یک شهر از ۵۲ شهر گیلان دارای گاز نیست و شهر ماسوله امکان بهره‌مندی از گاز را ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه ۹۴ درصد از مناطق روستایی از گاز بهره‌مند هستند، گفت: در حال حاضر هزار و ۹۴۱ روستای گیلان دارای گاز است و تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گیلان یا گازدار شده است و یا مراحل گازرسانی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در گیلان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز داریم، افزود: در سال گذشته و در هفت ماهه نخست امسال هیچکس بر اثر گاز گرفتگی از دنیا نرفته است و از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۳ نفر بر اثر انفجار از جان خود را از دست داده‌اند.

اکبر در مورد میزان مصرف گاز در گیلان گفت: ۶ میلیارد متر مکعب در سال استان گیلان مصرف گاز دارد.

وی ادامه داد: در ۷ ماهه نخست امسال مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳.۶ درصد کاهش داشته‌ است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه شرکت گاز در بخش خانگی ۵۰ میلیارد تومان مطالبات دارد، گفت: شرکت ملی گاز استان گیلان در حال حاضر جزو پنج شرکت برتر گاز کشور است.

وی با اعلام اینکه استان گیلان تنها استانی در کشور است که سیستم پیامرسان یکپارچه دارد، افزود: مشترکان گیلانی گاز با تماس با شمارگیری شماره ۱۹۴ به مرکز پیام اداره گاز استان گیلان متصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در مورد افزایش بهای گاز نیز اظهار کرد: هزینه مصرف گاز به دستور دولت از خرداد ماه حداکثر ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است اما مردم گیلان نگران تامین گاز در فصل سرد سال نباشند.

اکبر در مورد خسارت های ناشی از سیل در گیلان به شبکه های گاز رسانی نیز خاطرنشان کرد: سیل‌های اخیر گیلان سبب خسارت به ۱۹۰ نقطه از زیرساخت‌های گاز در استان گیلان شده و بیش از ۲.۵ میلیارد تومان به زیرساخت‌های گاز گیلان خسارت وارد کرده است.

وی در مورد بهره مندی خانه‌های نسقی از گاز گفت: مردم برای دریافت علمک به اداره گاز مراجعه کنند و دیگر نیاز به جواب کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست و بعد از دریافت خدمات انشعاب گاز، برق و آب به کمیسیون ماده ۱۰۰ مراجعه کنند.

Share